Onsdag 22 september

Hej alla.

Det ekar i mitt hus. Det är jättetomt efter alla barn- och sonbesök. Det är litet konstigt i min skalle också, litet som bomull. Måtte jag inte ha fått barnförkylningen!!!! Men jag laddar med apelsiner och gurglar med saltvatten på kvällen... Idag plockar jag och flyttar högar. Det är märkvärdigt var fort de bildas.

Valet har jag självklart följt och min röst gav jag som vanligt. Jag har samma känsla som massor av svenskar givit uttryck för: skäms över hur människor i vårt land kan vara så inskränkta och egoistiska att de lägger sin röst på SD. Kanske de är människor med oförmåga till empati och ett stort mått av självhävdelsebehov, samtidigt som de är rädda och osäkra.  Jag hoppas verkligen att dagens rösträkning gör att Alliansen får egen majoritet.

De senaste veckorna har varit "farmorveckor". Några bilder från det följer. Vid en promenad genom byn hade jag kameran med mig och dokumenterade litet sorgliga bitar. Tänk om ägarna kunde förstå hur vi som bor här och älskar vår by, känner när vi ser detta. Kanske skulle det få dem att bry sig litet mera, eller?
Magnus gav mig litet bakläxa för hur jag skrev om hans björnjakt. Det han kände var inte rädsla - men respekt för björnen. Det förhållningssättet gör att man reagerar mer rationellt och utan att tappa koncentrationen. Svårt att förstå när man själv inte är jägare.

Nu skall jag fortsätta plocka. Vi hörs.











Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken go farmor du är!

Håller med dig i tankarna kring valet.

Hoppas dock att det ska bli till något bra trots allt och att SD inte får något att säga till om.



Jag kikar in till dig då & då, men "skäms på mig" att jag aldrig har skrivit en kommentar. Jag har "tjyvläst" och beundrat din fina blogg och alla dina vackra foton. Jag är "nästan" en gammal elev... gick i Jannes klass under mellanstadieåren på Sörgården med Surteresa/besök och "röda/vita rosen lekar" som höjdpunkter ;)



Kram från Eva

2010-09-23 @ 12:52:35
URL: http://cloudberrie.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Vilken Eva är du? Jag minns inte alla elever tyvärr. Du behöver inte tjuvläsa - du är hjärtligt välkommen att titta in när du vill. Men visst är det kul med kommentarer.

2010-09-23 @ 18:33:51
Postat av: Maud Boström

Vilka kloka ord du skriver om valet. Håller med dig.

Nu gäller det för oss att inte vara lika inskränkta och rädda utan visa alla människors lika värde och att varje individ är unik.

Förfallet ser inte kul ut, hoppas berörda tar sitt förnuft till fånga.

Jag bara älskar att se dina fina bilder på dina barnbarn. Ni verkar ha det så mysigt ihop.

Må så gott

Maud

2010-09-28 @ 19:28:40
Postat av: Erika Karlsson

Nej, nu har du haft bloggsemester för länge Ingrid!

Kikar in då & då å väntar på nya inlägg! ;)

2010-10-05 @ 21:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0