Onsdag 16 februari

Idag har det verkligen varit otrevligt, svinkallt! Termometern har bara visat på -11 grader, men vinden från öster sveper över Ås by och letar sig in i varje liten vrå av klädseln. En liten stund mitt på dagen trängde några vilsna solstrålar genom molnen, men förlorade i kraft i drivande snö.

I morse efter att ha följt Hjallis till skolan, skjutsade jag in Johan och Hilde, som hade ett ärende i stan. Jag väntade på dem sittande i bilen med min bok. När min son återgått till sitt ambulansgäng, for Hilde och jag (som belöning) till Max och hon fick en hamburgerlunch. Åter till dagis.
Mormor och jag gav oss iväg på inhandlingstur till Krokom och hann med en snabbkaffekopp innan det var dags att hämta barnen.
Hilde hade gympa på Jämthallen och jag skjutsade dit henne efter att ha lagat kycklinggryta. När vi kom hem åt vi. Johan blev sen från jobb och plugg och alla tre barnen sov när han åt sin middag.

I morgon skjutsar jag Johan till flyget. Då ger han sig iväg till Oslo och jobbande.

Nu är det godnatt igen. Inga bilderför kabeln mellan kamera och datorn är i Bellvik...

Kommentarer
Postat av: kari

Hej...du har fullt upp i Ås ser jag.

Nu får det väl räcka med snö & kyla ! I Sundsvall har det snöat i 6dgr i sträck...som om vi inte redan fått tillräckligt,kylan biter ordentligt i kinderna och jag ser inte längre ut från vardagsrumsfönstret för alla enorma snöhögar...INGRID ,JAG VILL HA SOMMAR,SOL, GÅ BARFOTA I GRÄSET ,NJUTA AV ETT GLAS ROSEVIN I EFTERMIDDAGSOLEN....just nu känns det långt borta,men snart är vårsolen här iallafall och kanske en härlig dag på avasjön är något att längta till,eller hur !? Vi hörs när du kommer tillbaka till Bellvik:) Hälsa alla i ÅS./ Kari

2011-02-17 @ 19:22:05
Postat av: Kerstin

Hej min vän. Du ville ha boktips, Jag har just läst en härlig bok av Marita Conlon-McKenna: En liten hattaffär om hörnet. Finns i pocket.

I dag har vi -8 grader. Nästan sol, så en promenad får det bli. När du tittar ut över storsjön kasta en blick från mig också. Kram K.

2011-02-20 @ 11:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0