Tisdag 25 januari

Dag två av tre vikariedagar är gjord. Fortfarande mysiga barn och härlig arbetsstämning. Jag lovade bilder på några av dagens konstverk. Kolla här.



I eftermiddags tog jag en tur på elljusspåret i Dorotea. 5 km nypreparerat och alldeles ensam. De enda sällskap jag hade var 4 rådjur, som mycket snabbt försvann ur synhåll. Det var 10 grader kallt och en fantastiskt vacker solnedgång skymtade ibland emellan träden. Jag märker att jag är litet fegare i utförsbackarna nu. Rädd att ramla med min höft och förstöra något.
Men det skall bli många motionsturer nu. Gunnar har kört upp spåret runt lägden här i Bellvik, så att jag kan åka tio varv på förmiddagarna! Nu blir det ju ljusare och solen börjar nog snart värma. Längtar till det - även om jag är en ljusoman och trivs i mörker också.

Nu skall jag gå till sängs och ta med mig min nya bok av Åselesonen Sverker Sörlin. Den handlar om kärleken till skidåkningen och heter Kroppens geni, Mari,t Petter och skidåkning som lidelse. Den börjar lovande.

God natt och sov gott.


Kommentarer
Postat av: A-E

Gonatt!

2011-01-25 @ 22:28:58
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0