Fredag 22 juli - Karis födelsedag

Gratulerar Kari på Din dag! Jag önskar Dig en skön vecka med all återhämtning Du kan få. Du behöver det verkligen, det såg jag i Dina ögon under Er blixtvisit här.

Här i Bellvik har det varit en jobbig dag för Johan och Gunnar. De började att måla lagårn klockan nio i morse och Nu kör de tillbaka skyliften till Dorotea. De tre sidor som syns är klara, så när som en del vita detaljer. Den övre gaveln mot skogen och baksidan är kvar omålade. Vi har sparat dem för att andra som vill jobba litet skall ha något kvar...
Det blir så fint. Känns så skönt att ha det gjort! Nu får det hålla många år.

Jag har som vanligt varit inkopplad på marktjänsten. Resultatet syns ju inte så ingen säger att jag är duktig... Hör ni min klagan?! Jag har i alla fall roat barn, lagat mat, diskat, ordnat målarkläder till alla tre barnen, fixat fika, diskat igen, promenerat till Katarinas loppis med barnen och där både handlade vi och tittade på kycklingar, tuppar och kalkoner. Hemma blev det middag, filmkväll med Mary Poppins och popcorn. Efter det är det den seeega kvällsproceduren. NU är jag trött och det skall bli sååå skönt att lägga mig.

Johan har ringt flera samtal till Oslo för att höra med sina vänner där att de är OK. Han bodde ju alldeles vid Ullevål sjukhus där både Malin och han arbetade. Vad fruktansvärt det är med fanatism. Jag känner med alla norrmän och alla de fina muslimer, som ändå finns. Vi får INTE dra alla över en kam! Tänk om människor tyckte att jag var hemsk för att jag hör till samma religion som polismördaren Arklöv eller andra av våra värsta brottslingar. Jag hade blivit förtvivlad.
Tänk innan du kastar ur dig hemskheter om "dom där j-a muslimerna"! Vi måste arbeta hela tiden för att fördöma vansinnigheter som detta - samtidigt som vi är toleranta och förstående. En svår balansgång.

Nu säger jag god natt till er alla. Ett glas kall mjölk skall bli gott i värmen.




och så födelsedagsbarnet. Grattis alltså!!!






Kommentarer
Postat av: Maud Boström

Du är duktig!!!! Utan marktjänsten skulle allt annat inte fungera och då får ingen höra att dom är duktiga. Alla kuggar behövs för att maskineriet ska fungera./ Maud

2011-07-23 @ 12:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0