Söndagen 17 juli - vår bröllopsdag.

Tänk att det var 40 år sedan vi körde över Brännåkerfjället med tokfart. Fotografen i Dorotea Karl-Otto Bohm hade tagit god tid på sig efter det att frissan Monica Eriksson också lagt mycket tid på min frisyr. Kläderna hade jag sytt själv: min byxdress och Gunnars byxor och väst. På vägen  repeterade vi vigselformuläret under körningen.
När vi kom fram till Fatmomakke kyrka fick vi väcka prästen, som tagit sig en tupplur i en av stugorna ner mot sjön. Som våra gäster hade vi min pappa Kurt, mamma hade dött ifrån oss ett halvår tidigare men hunnit träffa Gunnar och blivit vän med honom. Dessutom fanns faster Vera, faster Asta med sin Bengt, Gunnars mamma Hanna och två av hans systrar: Gunnel och Anna.Greta. Elsa fick avstå eftersom hennes pojkar hade mässlingen. Min bästa vän Elvy fanns på plats och - upptäckte vi - ett helt gäng från Tibro.
Efter vigseln åt vi middag på hotellet i Klimpfjäll och faster Vera höll ett så roligt tal att jag sprutade ut en hel munfull kaffe över farbror Bengt tvärs över bordet. Gunnar och jag bodde i en stuga i Klimpfjäll medan pappa och Elvy kamperade i tält uppe vid trädgränsen.

Jag skall använda min nya scanner om några dagar när allt blivit lugnare här i huset, och visa er hur vi såg ut när vi var 26 år gamla och nygifta.

Idag har vi haft en intensiv dag tillsammans med Hjalmar, Hilde och Hanna som jag hämtade hos morfar Henry och mormor Sigrid i Ramsele igår. Föräldrarna jobbar och vi har kollo här några dagar. Nu skall jag krypa ner och få "vildarna" att sova.
God natt.





Kommentarer
Postat av: Kerstin

Birgitta Yavari har sagt:

"Fyll inte livet bara med år

-Fyll åren med liv."

Kära Ingrid och Gunnar, ni är ett levande bevis på detta. Ni fyller era år med liv!!!

Bröllopskramar till er båda och till alla omkring er. KoD.

2011-07-17 @ 23:22:44
Postat av: Malin

Härliga bilder!! Ni ser ut att ha det gott. Hoppas du och Gunnar hann få en stund på tu man hand sedan ni "firat den nya flaggstången" samt uppdaterat bloggen med färska bilder.



Kram från Malin



Inte i Oslo denna gång men likväl en bit ifrån barnen.

2011-07-18 @ 02:51:55
Postat av: kari

Man blir sååå glad av att se alla härliga bilder från Bellvik.

Vilka fina blommor och vilka fina människor både stora och små i köket.Ser ut att ha vari en härlig bröllopsdag !!

Kram till Er båda, vi ses snart hoppas jag // Kari

2011-07-18 @ 20:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0