Onsdag 29 juni

Nu ligger två veckor i Bellvik framför oss med massor med jobb! vi skall försöka hinna en del av våra egna måsten innan det är dags att ha sommarkollo för Åsborna.
* Ladugården skall målas. Det blir sprutmålning och bara det vita för hand. Har vi tur kommer JP och hjälper oss med det som är högst upp.
* Flaggstången skall sättas upp. Grävning och gjutning är tungt!!!
* Veden måste in i vedboden. Hoppas att Petters pojkar kan göra det på söndag. Det går ju fort nu sedan vi lånar transportbandet av svåger.
* Gölvet i Hällastugan måste in och en dörr på baksidan.

Direkt efter kollot kommer Doroteaborna hem och skall ha igångsättningshjälp med sitt nya hus. När det är gjort skall vi upp till fjället med helikopter och fiska några dagar. Det ser jag fram emot.

Här kommer de senaste bilderna från dagarna i Borga mm.



Vi fortsatte förbi raststugan efter kaffestunden och var strax uppe på platån nordväst. Vi var på ca 1000 m och såg nu bort mot Korpådalen och fjällen runt Stekenjokk och långt in i Norge.





På nervägen gick vi över snöfälten långa bitar. Var frestande att sätta sig ner och åka kana...



Ett par dagar till var vi i stugan och bara mådde bra. Gunnar hade lovat hjälpa någon med litet snickerier, så han var borta tidvis. Jag följde med Kari och syskonbarnen till Granatbäcken vid Sannaren. Det var en fin stund med stenletning och matlagning ute. Bilder därifrån kommer.

Nu skall jag se om det går att sova i värmen. Myggfönstret är i och det får bli bara lakan utan täcke i natt.
God natt alla ni och hoppas att ni får en fin dag i morgon. Jag skall gå på Fantastiska Fiket!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilket program!!! Jag åker till Köpenhamn och Humlebaek i morgon. Stannar några dagar i Skåne hos W&K. Hemma igen den 8/7. TÄNK PÅ PAUSERNA!!!!

Kramar K.

2011-06-30 @ 13:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0