Söndag 8 maj

Hej alla. Nu är jag tillbaka. det är svårt att få tiden att räcka - eller rättare sagr: Jag har prioriterat annat ett tag än att sitta vid datorn. Som du ser har jag fixat till mitt lilla sovkrypin. Har länge längtat efter att få det ljust och rent där inne. Nu är det bara den beställda mattan som skall in. Kanske nästa vecka. Efter det är det dags att ta itu med Gunnars sovrum. Dit måste köpas ett helt nytt golv. En tur till Föllingesågen väntar alltså.

En tur till Tåsjö-Granberget i riktigt vårvinterväder blev en upplevelse och det är så mysigt att vara med Agneta och Einar, oavsett om vi jobbar eller bara surrar. Härligt med sådana vänner. Vedboden deras är snart klar. Då skall den fyllas av en vedkapningklyvningsmaskin. Så har de sin vintervärme klar för tre. fyra år framåt. Vad skall de göra då då?

Så i fredags kväll kom Magnus och pojkarna och vi har haft en underbar helg med rena sommarvädret. Dessutom hade vi jättemysigt middagsfrämmande igår kväll. Vi var 10 personer runt köksbordet och det gick bara bra.

Nu är det tomt och tyst. Gunnar sover med Nitra i Lillstugan för att hon skall vara tyst på natten. Fåglarna är ju vårtokiga och då blir vår lilla trädskällare också tokig. Magnus, som jobbar i trakterna denna veckan, är på turne till sina jägarkompisar och kommer nog hem sent. Jag har stängt av TVn och tänker ta mig an min bok i mitt fina krypin. Vi hörs igen ganska snart.

God natt och sov gott.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0