Torsdag 26 maj

Idag har vi varit i full gång hela dagen. Gunnar började med en tur till bildoktor Staffan i Hoting med sin bil. Det blev tyst i hela huset och jag somnade om skönt, gick upp när jag vaknade av mig själv och upplevde igen hur underbart det är att vara pensionär... Jag drack mitt morgonkaffe utan hörapparater och med slutet av min bok och sedan plockade jag litet bland de högar, som bildats mina arbetsdagar.
Jag tog en tur till Fantastiska Fiket och blev som vanligt utspisad med elvakaffet.
När Gunnar kom hem började han i Hällastugan och jag var där och hantlangade ibland och klippte sly runt hälla ibland. Det är kul att se hur det framskrider med golvet. Vi planerade tillsammans vad som måste köpas nästa vecka när jag kör till Östersund: spånskivor, tryckimpregnerat virke till altanen och litet annat.

Efter middagen tog vi en tur till Näset för att testa vår telefon. Vår fasta telefon är alldeles tyst men det beror inte på apparaten - det är ett nätfel och jag har anmält det, Kan ta upp till 5 arbetsdagar att fixa, så ring på våra mobiler tack!

Nu skall jag ta en kopp te och koja efter det. Sov gott och vakna till en ny bra dag i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0