Söndag 2 oktober

Ett par dagar i Ås blev det när vi skulle köpa skivor och isolering till Hällastugan. Johan fick litet hjälp med panelen i vardagsrummet. Det var dessutom härligt att träffa barnen igen. Vi har ju inte setts sedan vi var i Bohuslän för snart två månader sedan.

Det blev en kort helg i Borga. Vi hade fått löfte om hjälp av Petter med att gräva för att laga stoppochlänskranen. men Petter åkte på en riktig förkylning och blev liggande. Vi stannade bara en natt och körde hem igår kväll. Han skall hjälpa oss när han blir frisk. Det är ju inte bra att kroppsjobba med feber och halsont!

Jag har jobbat med ett fotoalbum som jag skall ge bort, så har jag städat förrådet (vilken lättnad!) och idag blev det ett par timmar i skogen med Gunnar. Vi traskade runt och hittade faktiskt litet trattisar vi också. De har jag gjort i ordning ikväll och dessutom kokat äpplemos att frysa in. Guuud vad gott hemgjort mos är! Måste köpa fler äpplen i morgon när jag kör till Dorotea.
Imorgon kväll sover jag hos Jon och Isak eftersom både mor och far är på kurs och inte kommer hem förrän sent. Kul att kunna göra så - med bara 2 mil emellan oss är det ju enkelt.

Var är alla mina läsare? Är det ingen som hittar mig längre?
Nu skall jag läsa en stund med en kopp te och sedan sova. God natt!


Kommentarer
Postat av: A-E

Aha, sambon får klä av sig innan han öppnar nästa gång. bra tips!

2011-10-03 @ 11:25:21
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Kerstin

Hej min vän, hälsningar från ett strålande vackert Umeå. Så härligt det låter att du bara har 2 mil till pojkarna. Och vilken tur för pojkarna! Nu har väl nedräkningen börjat. Var rädd om dig, kära vän. Kramar K.

2011-10-03 @ 17:12:01
Postat av: carina

Hej Ingrid, sitter och knåpar på din nygamla lampskärm! Snart är den klar, tror jag, om bara den rätta inspirationen infinner sig. Keep on blogging, vi läser med glädje!!! Kram Carina i Sundsvall

2011-10-04 @ 10:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0