Torsdag 1 september - hösten på gång...

Ja, jag vet att jag varit lat och inte skrivit på länge. Många har talat om det för mig - och det skall jag väl vara glad för. Det betyder ju att ni läser och är intresserade. Somaren har varit full av händelser och inte just inbjudit till datahantering. Men nu skall det bli av att jag berättar. Mest såklart genom mina bildkollage.

Vi börjar alltså. Varsågoda.




Vi tillbringade några mysiga dagar på Bostället, som jag minns med glädje från barndomsdagar. Då var det faster Vera och farbror Nils och mina tre kusiner Bo (som är borta nu), Ulf och Claes, som hade det som sommarställe. Nu har Ulf övertagit husen på udden och Claes installerat sig året om på farbror Nils hemställe, Blomma herrgård.









Så lämnade vi Ulf och Bostället för denna sommaren. Han skulle köra ner till Kerstin och Viken dagen därpå och vi styrde kosan till Elvy i Lödöse.
På vägen gjorde vi en sväng till havet och Hamburgsund. Titta vad vi hittade där.




Efter det till Lödöse...



En upplevelse att rekommendera alla att fara till blev det på hemvägen från Fröstorp:




Ni ser att vi snabbt körde till Tibro. (Elvy skulle jag ju träffa senare när Gunnar rest hem.) Vi skulle göra en nostalgitripp och söka upp gamla vänner och arbetskamrater - om de var hemma. Någon hade Gunnar talat med i telefon innan vi reste hemifrån. Det var en "upplevelse" att se att våra vänner inte var barn eller unga längre...
Men så himla kul att ses igen!



Så fortsatte vi till Stockholm, där vi ville vara med på Åkes begravning. Åke var Magnus värd, när han läste vid GIH i Örebro. Vi kommer att sakna Åke, som varit sjuk länge. Britta finns kvar och henne skall vi ha kvar kontakten med såklart.
Gunnar åkte hem till Bellvik tillsammans med Einar och Magnus direkt efter begravningen och jag stannade hos Britta för att sedan fortsätta - i hällande ösregn - över till västkusten och Elvy igen...




Vi tillbringade några fina dagar med att gå på 2-årskalas, göra rundtur på Orust, gå på Akvarellmuseet i Skärhamn, se havet i alla väder och bada i saltvattnet. SÅÅÅÅ härligt! Tack Elvy för underbara dagar! Det är fint med gamla vänner, som alltid finns för en.





Resten av semestern och dagens upplevelser kommer ni att få imorgon.
Nu skall jag gå till Eva och Bengt här i Borga och äta kantareller och älgkött. Ha det bra.

Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0