Söndag 12 augusti

Om allt varit som tidigare, så hade jag haft packat skolväskan för att starta jobbet imorgon. Men nu är det ju inte det. Visst saknar jag det en smula, ganska mycket faktiskt. jag saknar att vara del av ett arbetslag, jag saknar att känna att jag för utvecklingen i skolan framåt, jag saknar allt kreativt tänkande...  Ja, jag vet att jag har tid för det jag vill en del och för barnbarn och familjen i övrigt, men det känns som om det inte riktigt räcker.
Vara farmor, lätta upp planeringen för de unga som för utvecklingen framåt och som är kreativa i ett arbetslag. Var det det som var meningen med all kunskap, all erfarenhet. Vart tog den vägen? Vem har användning för den nu?
-Snällt att du kommer med skorpor Ingrid! Vad skönt det måste vara att kunna baka och greja i lugn och ro och när du vill! (Nej inte alls, skulle hellre vilja vara med er och starta verksamheten, ta del av både glädjeämnen och problem...)

Slut på gnällandet nu Ingrid. Nu gäller det att (som kollegan Gunnar Edin sa en gång för 15 år sedan när jag var extra jobbig) vara förbannat positiv!!!!

Jag skall lägga mig och sova nu, ensam i min säng efter att ha haft antingen en 5-åring eller en 4-åring som sängkompis i en vecka.
Här får Ni se de tre stora, Jon, Hjalmar och Hilde, som nyss kommit hem med värsta storgäddan från Bellvikssjön.





GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: IL

Hej Ingrid! Tänk, jag känner likadant. Fast jag har fullt upp, så är det ändå något som jag saknar. Gemenskapen på jobbet, med både elever och kollegor. Har haft skolan i tankarna hela dagen. Kram Ingrid

2012-08-13 @ 19:29:24
Postat av: Kari

Det hjälper väl knappast att jag påminner dig om att Du ( & dina kamrater ) varit fantastiskt kreativa i vårdkampen, där kommer all erfarenhet,kunskap och kämpa anda verkligen till användning. Men jag förstår Dig också, det är lätt att säga att man verkligen bara vill vara ledig när man har något att gå tillbaka till när "lugn & ro" syndromet gått över......men måla Ingrid och skapa för det är Du så bra på och sedan kan vi börja åka runt på marknader,sälja & surra med folk.....:)

Snart kommer jag o hälsar på.....sen drar vi på fototurné till Stekenjokk eller nåt annat kul ställe ! Kram Från Sundsvall

2012-08-13 @ 20:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0