30 juni - myggens intåg...



Det blev kväll idag också.

Gunnar har varit med Kari och Hans och fiskat idag och jag varit bara hemma i stugan. Det blev en promenad mellan regnskurarna och när jag fick sällskap igen åt vi en god köttfärssoppa som puttrat på vedspisen ett tag. Härligt att äta i goda vänners lag. När de skulle gå hem vid elvatiden, kastade vi en blick upp mot Klöverfjället och Jenjenjetjem och där hade en stor nallejörn lagt sig till vila en stund...
Mycket av snön har försvunnit i regnet idag. Det hörs brus från Korpån. Smältvattnet är på väg mot kusten. Skall bli spännande att gå dit och titta imorgon.

Receptet:
Ca 600 g köttfärs.  Stek i en stekgryta och krydda: salt, vitpeppar, vitlökspulver, cayennepeppar.
Häll på ca 1 liter vatten och lägg i små tärningar av potatis, morötter, gul och röd paprika.
Efter behag tillsaätter Du soya och viltfondue.
Servera med Creme fraiche i tallriken.               

Du måste smaka Dig fram till hur mycket Du vill krydda. Jag tycker soppan är godast när den är riktigt het!
Rostat bröd är gott till.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Ingrid! Underbara bilder och inspirerande ord. Köttfärssoppan ska jag prova denna veckan som kommer. Liv och Knut är på ferier hos oss. Kram.

2012-07-01 @ 11:31:00
Postat av: Ingrid

Jag glömde gul lök, men det har Du naturligtvis listat ut själv...

Tack för senast Kerstin och David! Det är så härligt att Ni finns för mig (och oss. Gunnar hälsar)

2012-07-01 @ 22:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0