4 juli



Idag börjar vår temautställning Fiske och vandringBorgagården. Vi skall ha den uppe till den 20 augusti då vi byter tema inför fågel- och älgjakten. Kari och jag kämpade i värmen och fick till det bra tycker vi. Allt är inte riktigt klart. En del kompletteringar skall göras nästa helg.

Min del tillägnar jag pappa Kurt, som gav mig mitt intresse för fjällen och var min ständiga läromästare och följeslagare under min uppväxt. Vi tillbringade många dagar i olika delar av fjällkedjan: Härjedalsfjällen och Marsfjällen, Oxtindan och Hemavan. Han gav oss tomten i Borgafjäll och var med och byggde stugan för 25 år sedan.

Nu går solen just ner bakomfjällen i väster. Klöverfjället och Jenjenjetjem ligger i trolskt ljus och väntar på sin korta julislummer. Jag skall snart gå och lägga mig i andra våning hos Hjalmar, Hilde och Hanna. Hoppas att de sover bättre i natt än i går natt - att myggbetten kliar mindre. Pappa Johan kommer säkert att få massor ikväll för inte ett löv rör sig utanför fönstret. Usch bara jag tänker på alla stickande, bitande hemskheter som bara väntar på att kasta sig över en.

Det blir bara en liten stund i min bok, sedan god natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0