Midsommarafton i Borga

En härlig midsommarafton i stugan i Borga blev det. Gunnar tog spöet och gick neråt Korpån. Jag läste en bok, pillade med mina bilder vid datorn och plockade midsommarblommor att pryda med. Kari och Hans kom med sillbricka med egengravad röding. Underbart gott. Vi surrade, skrattade och trivdes. Gunnar startade grillandet och vi åt och njöt.

Petter ringde och jag pratade med Olle en stund. Det skall bli så roligt när Lukas och han kommer till Bellvik några dagar. Då skall Lukas hjälpa oss att kasta in veden och vi skall fiska på sjön på kvällarna.
Magnus har jour i natt. De kommer på söndag kväll.
Johan har vi försökt ringa men han har inte telefonen på. De är väl på kalas någonstans. Skönt, det tyder på att han mår bättre från sin förkylning. Kanske vi snart får träffa dem. Då skall vi fira vår lilla Hanna som fyllt 1 år.

Tack Kari och Hans för en jättetrevlig kväll! Hoppas att vi kan fiska i morgon och få stoooora fiskar...







Kommentarer
Postat av: Anna-Erika

Hej!

Fina bilder du tar och collage du gör. Men ibland har jag svårt att läsa texten, för smått. Är det bara jag kanske?? Jag har glasögonen på!



Menar du hjärtan som nyckelring? Jag har två, ullgarnet mitt är slut. Jag har inte testanvänt dem så jag vet inte hur de håller. De är ganska stora, 10x10cm. Men visst får du dem om du vill ha dem.

Detsamma gäller bokmärkshjärtanen.



På den här sidan fjällen har vi haft fint väder men kyligt i skuggan. Perfekt utepysslarväder. Jag har målat och sambon snickrat.



Kram A-E



2009-06-20 @ 21:36:17
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0