Fredag 25 mars

Tillbaka på min blogg igen. Det har varit en turbulent tid sedan Vasaloppet och jag har inte känt för att skriva varken tankar eller händelser. Nu skall jag i alla fall försöka ett tag igen. Jag har alltså varit en sväng till Umeå, vidare till Lycksele och nu är jag i Bellvik igen. Gunnar har fiskat i Borga med våra Sundsvallsvänner och dessutom stått på vedbacken. Högen växer stadigt. Jag tror att han försöker fixa värme för ett par år framåt.
Det blir ett rejält jobb att få in allt i veboa!

Idag  har vi varit på Näset och ätit Elsas goda våfflor och mellan varven har jag städat första våning ORDENTLIGT. Det var ett tag sedan sist. Men nu luktar det såpa och jag njuter.
 
Jo, jag har tagit reda på vem pojken som intervjuades före Vasaloppsstarten är. Jag har fått hans bankkontonr, men jag vill inte lägga ut det här på bloggen. Om du vill vara med och bidra till Barncancerföreningen och dessutom visa pojken din uppskattning, kan du väl maila din mailadress till mig, så skickar jag hans kontonr. där. Jag tror det är den säkraste vägen. Mitt mail är [email protected].  Jag blir jätteglad om du stöttar med litet eller mycket. ALLA har råd med något.

Här får ni bilder från dessa tre veckorna.













och så kom turen till Umeå - Lycksele. Jag bodde hos Kerstin och David i Umeå och det är bara så skönt att veta att de finns för mig när som helst och precis som förr, fast vi blivit äldre alla. Jag hann med ett besök hos Olle och Gunilla också i deras senaste boende. Trevlig stund med tårtfika! TACK mina vänner för samvaron och goa skratt och varma intresse. Det är ovärderligt med vänner som ni!



Nu skall jag se på TV en stund innan det är dags att släcka och koja. Nu när jag är tillbaka vore det kul att få litet kommentarer. Känns roligare att fota och skriva om man vet att någon tittar och läser.
Jag hoppas att ni får en bra helg var i landet ni än befinner er. Kanske en och annan liten vårfräken kan dyka upp. det är ju den tiden nu.




Kommentarer
Postat av: Malin

Tlms pappa heter Lars Gunnar,men kallas för de mesta LG,mvh Tims morfar.

2011-03-26 @ 23:15:59
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jag VEEEET! Jag hade väl Tims morbror i tankarna...

LG - jag ber så mycket om ursäkt.

2011-03-27 @ 15:30:45
Postat av: Bodil

Vad skönt att du är tillbaks! Jag har varit orolig för om något otrevligt hade hänt. Underbart att det inte är fallet. "Bara" sportlov och massor med barnbarn i vägen :-) Snödropparna är redan nästan slut här i DK, tulpanen tittar fram ur jorden och fåglarna sjunger. Det är äntligen vår! Søren går med kryckor (han har infektion i en nerv) på andra månaden, så vi rör oss inte mycket från huset. Då är det skönt att det är vackra omgivningar. Kram B

2011-03-28 @ 10:41:39
Postat av: Elsa

Tack för fika och trevligt samtal i dag!

2011-03-28 @ 16:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0