Vasaloppssöndagen 6 mars

Det har varit en trött dag. Mitt huvud känns inte helt OK, ont och liksom tungt. Det har varit under filten vid TV massor av timmar idag. Ett underbart spännande Vasalopp, som alldeles rätt man vann. Jag tycker bra om Jörgen Brink - det jag sett av honom. Men alla gör sådana fantastiska prestationer och vill så mycket. Härligt.
Så fortsatte det med bronsmedaljen i skidskyttet för Helena och så direkt till Holmenkollen och femmilen. Där hade jag önskat att Anders Södergren vunnit. Han är en så fin förebild för alla. Jag har inte riktigt lätt att vara glad å Petter Northuggs vägnar att han fick guldet och att han är en så duktig skidåkare. Jag må vara gammaldags, men jag tycker inte att dåligt uppförande är show och att håna sina medtävlare är så dåligt uppförande. (Tur att de inte verkar bry sig om honom. Det tar nog...)

Jag gick i alla fall ut en timma före maten med min lilla rödtopp. Hon fick syn på en orrhöna i Gröndalsskogen och satte igång med ett skall jag aldrig hört förut. Vi stod där länge och jag fick till slut vifta med handen och få fågeln att lyfta, för att vi skulle få fortsätta träningsturen.
Nu är det kväll och lag skall hänga tvätt, ta en kopp te och lägga mig tidigt. Kanske huvudet känns bättre i morgon då så att jag kan besöka Fantastiska fiket...
God natt! 





Skulle sluta här, men kom på att jag måste berätta om en intervju före Vasaloppsstarten. En gymnasist från Karlshamn i Blekinge gjorde sitt specialarbete om Vasaloppet. Nu skulle han köra det. En del företag hade sponsrat hans verksamhet och nu skulle han skänka de pengarna till Barncancerfonden. Jag skulle vilja skicka en slant till honom, för att visa att jag tycker att han är en av de fina ungdomar, som man skall uppmuntra och visa sin uppskattning. Jag har skrivit upp hans startnummer och tar reda på vem han är. Är du med?

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej kära vännen min. Tack för alla ord, alla bilder och till sist ditt initiativ att uppmuntra killen från Karlshamn. Jag är gärna med dig. Kramar K.

2011-03-06 @ 23:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0