Onsdag 16 januari

Det blir bara en kort bit idag. Jag är trött men vet inte hur jag skall kunna koppla av. Så fort jag saktar ner kommer alla tankar tillbaka. Det är - 21 grader.
 
Jag har pratat med min goda vän som just nu kämpar med att hålla modet uppe inför framtiden. Små framsteg blir stora glädjeämnen. Tänk vad man kan tänka positivt mitt i bedrövelsen. Jag beundrar henne. Jag skulle vilja vara där och stötta. Men...
Det har knappt gått en vecka för dem och allt är upp ibland och ner ibland. Jag har förstått att det tar längre tid innan man vet hur det egentligen är och hur det kommer att bli. Det är att hoppas en stund i taget som gäller. Det går inte en timma utan att tankarna besöker dem. Vi hoppas.
 
 
Idag har julgranen åkt ut och alla de 20 000 barr som blev kvar på golvet ut mot dörren. Julgardinerna är nere. Det blev en tur in till Dorotea, till banken och hämtade killarna på skola och dagis. Det är underbart vad de kan skingra tankarna. Matteläxa och sällskapsspel är perfekt sysselsättning när man börjar tänka för mycket på sig själv.
Imorgon skall jag se om det finns några glada gardiner att hänga upp i köket och så skall jag traska ut på min promenad även om det är - 24. Ha en bra kväll alla. Nu skall jag öppna mitt paket från Adlibris och njuta. Berättar mera om innehållet imorgon.
 
God natt och sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0