Tankar, tankar.

Det har blivit söndag kväll och vi har kommit hem från två dagar i stugan i Borgafjäll till ett hus där termometern stod på 12 grader - inne! Nu brinner det för fullt i vedspisen och i kakelugnen. Men så går det när man bara har ett litet element på i varje rum i första våning och inget i andra och vår Herre behagar sätta utetemperaturen på - 26 i dessa två dagarna.
 
Tankarna har varit många och förvirrade, rädda och ledsna denna helgen. Men ett samtal från de vi tänkt på, kom i eftermiddag, gör att vi kan känna ett lätt hopp och en varm glädje. Vår vän har varit kontaktbar och ätit litet. Tänk att så litet kan framkalla glädjetårar... Vi vet att allt inte är säkert, men vi tar nu en stund i taget och fortsätter att tänka starkt och mycket. Hela deras familj är nu samlad och hjälps åt att hålla modet uppe. Det känns också bra. Det bara SKALL vända och gå åt rätt håll, precis som ljuset och värmen.
 
Det har varit en orolig helg på annat vis också. Kunde aldrig tro att det skulle kännas så osäkert att vara ytterligare tio mil västerut med mitt rusande hjärta. Nej då, ingenting har hänt - men bara vetskapen om att det skulle ta i bästa fall två timmar extra att få hjälp har varit en gnagande känsla, som gjort att jag känt efter, inbillat mig och inte riktigt kunnat slappna av. Men nu är det gjort och jag fixade det. Beslutsfattare skulle behöva uppleva det. Jag lovar att besluten skulle bli annorlunda!!!
 
 
Nu har vi varit hemma i en och en halv timma och temperaturen har stigit i köket till 17 grader. Behåller nog dunvästen på en stund till medan jag jobbar med bilder. Skall verkligen försöka få iväg beställningarna på Nepalbilderna så att jag kan börja med albumen. Det har gått ett helt år och det skulle vara kul att ha dem klara.
 
Imorgon blir det en tur till Dorotea och på tisdag till Lycksele för att korrigera mina hörapparater. Har svårt att komma överens med de nya. Men vi hörs väl imorgon?!
Till dess, ha det bra och sov gott!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Gerd Musall

Bästa Ingrid god fortsättning på 2013! Vilka härliga bilder du serverar oss i din blogg ,jag har idag läst dina komentarer och inlägg.Ja vi har väl alla lite till mans något att dras med vid vår ålder.Hans hjärtsvikt och hjärtflimmer han sover otrolig mycket har lite ork, vilket är ovant för honom och mej, själv är det ju knä och rörelseaparaten som inte håller men jag ska ändå inte klaga det kan vara smärtsamt, men huvet hänger iaf med.Vi har ändå mycket att vara tacksama för. Ser fram emot att följa dina bilder och livet i Bellvik.God bättring och allt väl från oss i Avaträsk.

Svar: Tråkigt att höra om ohälsa Ann-Gerd. Hälsa honom från mig. Hoppas att vi kan ses fram i vår och kanske ta en kopp kaffe tillsammans. Vi har ju trevliga ge,ensamma minnen att ventilera. Ha det så bra Ni kan! Gunnar hälsar.
Ingrid Oscarsson

2013-01-14 @ 12:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0