Lördag 1 augusti

HJÄLP! Jag kan inte få min Picasa (programmet där jag gör bildcollagen) att fungera. Det bara stänger av sig efter att ha talat om för mig att det har blivit ett fel vid inläsning... Jag är bet utan det programmet. Det är dags att söka upp Bernt för att få hjälp. Får bli i veckan. Alltså kommer det att vara tyst från ingridibellvik ett tag.

Tre dagar denna veckan har jag varit i Ås och gosat med Hjalmar, Hilde och Hanna. Vi upprepade förra årets succé på jordgubbslandet på Rödön. Eftersom mor och far hade annat för sig åkte Hjalmar, Hilde och jag ensamma. Hade otur och hamnade i en åskskur, men barnen var jätteduktiga och väntade en stund ensamma i bilen medan jag plockade färdigt. De är underbart sällskap - en 5- och en 3-åring! Till slut skrattade hela plockarstyrkan åt fajmoj och hennes sällskap. Rolig stund trots slut i benet efteråt.

Gunnar gav sig ut och plockade 8-9 liter blåbär i eftermiddag och vi har nyss rensat klart. Massa antioxidanter inför höstens influensaangrepp! Tack och lov hade Elsa lagat middag och vi tackade som vanligt JA. Underbart god fläskstek!

Nu skall jag läsa några rader i Guillous bok Men inte om det gäller din dotter innan jag somnar. Vi hörs om en vecka ungefär.



Kommentarer
Postat av: Malin

Ingrid och Nils-Gunnar! Tack så hemskt mycket för gratulationen och all lycka från er.

Ablsout känner man sig rik. Att bara veta att man har något så dyrbart inom sig.

Allt känns nu otroligt roligt, spännade och så förväntansfulla som vi båda är och lyckligare än någonsin.

Och att det redan står MORFAR skrivet i pannan på min pappa känns ännu roligare det också.

Tack än en gång till er båda.

Kram från mig och LG.

2009-08-05 @ 23:06:23
URL: http://malincatarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0