Tisdag 11 augusti

Heldagsregn. Jag tycker att det har varit skönt faktiskt (nu är jag så där otrevligt positiv igen...) för jag fick lust att baka bröd och gjorde mycket att lägga i frysboxen. Känns bra inför besök av älgjägare och ungar.
Gunnar har varit i snickarboa och pysslat med ramar och annat. En grävskopa har varit på baksidan lagårn och grävt undan jord som förflyttat sig mot byggnaden. Nu har det blivit bättre möjlighet till tork och det håller kanske några år till.

Igår tillbringade vi några timmar mellan handlartur till Dorotea och åskvädret på kvällen med att jobba med faster Astas runda bord nere vid sjön. Avlutning på gång. Det var nog Gunnar som fick göra det mesta - mitt ben gör bara ont. Men jag var med och hejade på med glada tillrop och talade om för honom hur duktig han var... Under färgen kom det fram ett mörkbrunt ekbord! Antagligen en del av farfars ekmöbel där den höga byrån med chokladbitar i var den jag minns mest.
Det skall bli roligt att vitlasera det och ha det i köket.



Ikväll har vi haft en trevlig stund vid middagsbordet här hos oss tillsammans med Ann-Katrin och JP. Jättekul att ha er som vänner. Vi skall äta middag tillsammans oftare. När det inte är semester också!

JAG HAR FÅTT ORDNING PÅ BILDPROGRAMMET !!! (Hoppas jag... Håll tummen att det fungerar nu också!) Här kommer en kavalkad vad som hänt oss sedan programmet la av:
1. En tur till Lycksele för att träffa Magnus familj och hjälpa till litet.
2. En kväll till Borga med Agneta och Einar för att fiska några timmar och må gott.
3. Varmaste dagen på Bellvikssjön.
4. Lukas och Petter med på grillmiddag på Näset.

Nu går jag till sängs med Madame Terror och Jan Guillou... God natt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0