Torsdag 11 februari

Känner mig lika dimmig och suddig som fotot blev! Jag har fått en annan förkylning nu. Tål inte tonårsbaciller tydligen. Igår kväll lovade jag att jobba idag för en förkyld kollega - i morse vaknade jag ordentligt förkyld. men då hade jag ju lovat, så det var bara att åka in. Ingen höjdardag vill jag lova.
Ikväll har jag inte gjort någonting annat än slöat. Nu blir det en kopp varmt te och så skall jag försöka kurera mig i sängen. Vi åker till Borga i morgon förmiddag. Får väl fortsätta ligga där. Katten också - jag ville ju åka skidor!
Skall ta med mig målargrejorna och tillverka minitavlor som skall säljas hos Eva B. Det blir nog lagom energikrävande sysselsättning i helgen...

Men jag kommer igen. På söndag pinnar jag på till Lycksele för att vara där för "vård av sjuk hund". Det blir nog litet leka med bilar också skulle jag tro och ett besök på Jons arbetsplats (förskolan).

Jag har datorn med i Borga, så ni får gärna skriva några rader alla ni där ute i etern. Nu skickar jag kramar till er alla och säger GOD NATT!



Det bara rinner och rinner. Kan ingen hitta på botemedel mot förkylning?



Jag skall ta med mig mina anteckningar om husens historia till Borga och berätta för er om den gården som nu Ingvald bor på. Han är äldst i Bellvik med sina 93 år och man ser honom på sparktur eller promenad varje dag.


Kommentarer
Postat av: A-E

Hej!



Tack för trerätterstipset! Ibland är blodpudding så äckligt...

Du får krya på dig. Jobbigt med förkylning på förkylning. På jobbet har vi haft två omgångar med vinterkräk och peppar peppar jag har klarat mig. Det brukar gå bra om inget barn kräks i huset, då brukar personalen klara sig när vi slipper skura. peppar peppar



Nu har jag helg och hoppas jag får fjärde boken i Twilight serien idag! Annars kommer mor & far till stugan så det blir att hälsa på där.



Trevlig helg.

2010-02-12 @ 14:15:27
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Kerstin

Vilken tur att du är pensionär. Hur skulle annars alla barn och sjuka hundar klara sig? Men

2010-02-14 @ 11:29:01
Postat av: Kerstin

Något hände, mina fingrar knäppte fel. Så här tänkte jag fortsätta: Men så härligt det är att ha sådana roliga och stimulerande uppgifter som det är att umgås med barnbarnen. NJUT!

Hjärtevarma kramar med sol och snö från Umeå. K.

2010-02-14 @ 11:33:24
Postat av: Ingrid

Ja, nog är det tur att jag är skolfri nu! Men om två veckor skall jag vara bara jag en hel vecka i Borga och åka skidor och måla. Skall faktiskt bli skönt!

Kram från oss båda. Hälsa David också.

2010-02-15 @ 10:16:51
Postat av: Bo Nilsson

Hej Ingrid! Tack för bilden Du lagt ut på det gula huset i Bellvik. Det väcker minnen från gången tid. I denna stuga har jag bott vid ett flertal gånger då jag besökt byn. Du undrar kanske varför just här. För att fatta mig kort. Ingvald är min morbror. Då kan Du också räkna ut att jag är barnbarnsbarn till Arvid och Sara Östlund. Du kanske har undrat vem jag är? Min mor var Elin Östlund och hon gjorde som många andra på den tiden då hon lämnade Bellvik på 40-talet. Med dess rader slutar jag för denna gång.

2010-02-15 @ 11:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0