Måndag 24 maj

Tidigt ikväll. Isak är på väg hit med Magnus. Nu är det hans tur att vara här i Bellvik "ensam" i tre dagar. Det blir jättekul att få hit vår lille vilde. När han ringde förut körde Gunnar traktor utanför. Isak blev rent vild och frågade pappa: - Kan vi åka nu? De är här om en timma. Till dess skall jag slöa framför TVn.

Men först några bilder från västra sidan Sverige och vår resa norrut. Var så goda.





Så var vi i Östersund och Ås. Johan och Malin hade tidigt på morgonen rest via Trondheim till Oslo för att arbeta en vecka på Akers sjukhus och på Ullevål. Mormor Sigrid och jag skulle vara barnskötare. Det gick jättebra! Vi kommer bra överens och kompletterar varandra. Det var bara Hanna som var litet krasslig och var hemma två halva dagar från dagis. Kr.Him.dag r e g n a d e det nästan hela dagen. Till slut fick vi gå ut i blötan för att våra öron skulle orka med.
En tur på Jamtli med de två stora medan mormor var hemma med Hanna blev jättetrevlig. Solen sken, vi sprang och lekte och gick på fik. (Tack kirurgen i Lycksele som fixade min höft i höstas! Utan er hade jag inte kunnat göra detta!)





Gunnar kom ner för att hämta mig och JON fick följa med. Hjalmar blev alldeles vild av förtjusning och hans småsyskon nästan klättrade på sin kusin. Det var riktigt rörande att se. När Jon och Hjalmar fikade varm Oboy och bulle ute på altanen i regnet sa Jon: - Malin, kan inte Hjalmar få följa med oss till Bellvik ikväll?

När vi sedan sade adjö, gick Hjalmar för sig själv litet och Johan undrade vad det var. - Det är så sorgligt pappa, när Jon skall åka, sa han och en tår föll.




Kommentarer
Postat av: A-E

Jag är här och läser men är otroligt urusel på att lämna spår efter mig. Förlåt.



Du är en otrolig farmor, jag skulle oxå vilja ha en farmor som dig!!!



Lev å må

2010-05-24 @ 21:27:13
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0