Fredag 26 november

Hej. Det var länge sedan det blev några rader här. Jag har varit fullt sysselsatt i Ås och här hemma och inte orkat/hunnit/kännt för att skriva. Nu är jag här i Bellvik och Gunnar i Lycksele en sväng för att hjälpa Magnus med något. På söndag far jag en rundtur till Örebro och Sundsvall (med tåg) - men då är Gunnar tillbaka igen. Det har blivit så att vi avlöser varandra som vedspiseldare och hundmatare en period. Jag tror att det skall bli lugnare om en vecka. Då skall vi bara vara hemma och greja en hel månad!

Det knastrar i spisen. Jag har nyss druckit en kopp te och njutit av Skavlan på TV. På köksbordet ligger två adventstjärnor, som jag inte får ordning på. Det får bli Gs jobb när han kommer. Vårt förråd luktar såpa och är helt fantastiskt fint nu efter musupptäckten i onsdags. ALLT har varit ute i köket - massor genomgånget och kasserat - alla ev musdörrar igenproppade och varje cm skurad. Och så in med allt igen...
Andra våning är snart adventstädat färdigt. Bara pyttelitet kvar. Gardiner skall upp och en stjärna i sovrumsfönstret.

Det känns fridfullt här nu. God natt och sov gott.



och så bar det av söderut för att vara hos Hjalmar, Hilde och Hanna medan Johan och Malin for till Oslo och arbetade på Ullevål i fem dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0