24 juni Midsommarafton och Gunnars födelsedag (66)

Vadå sommarväder? Det är tur att jag inte har ont av vilket väder det är, för här är verkligen inte som man föreställer sig att det skall vara på midsommar! Termometern visar på 10 grader, det blåser och regnmolnen hänger tunga över Klöverfjället. Nej, jag brukar inte bry mig om att reta mig över sådant jag ändå inte kan göra något åt.
Ikväll skall vi äta middag tillsammans med Kari och Hans och imorgon blir det fiske någonstans. Är vädret vänligare tror jag att jag tar en tur på fjället tillsammans med kameran. Ni får se sedan vilket det blev...
Magnus är i Bellvik och vaktar och tränar sina hundar. Pernilla och pojkarna befinner sig i Mönsterås hos mormor och dansar runt stången. Petter och hans familj är kvar i Vilhelmina eftersom han har jour på räddningstjänsten och Johans delar sin tid mellan vänner i Ås och ett 50-årskalas inom familjen.  GRATULERAR Tomas!!!

Igår kom Gunnars förra födelsedagspresent till gården tack vare Jan-Peter och Lojjen. De hämtade flaggstången i Strömsund och körde hem den. Tusen tack att du finns för mig och morbror, JP! Du är aldrig omöjlig och dessutom är du omtänksam. Det är guld värt.

Nu önskar vi er alla en fin midsommarhelg.


 


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Varma födelsedagskramar till Gunnar. Du får också med i dem, Ingrid.

Kerstin och David.

2011-06-24 @ 17:12:56
Postat av: Maud Boström

Vilka vackra bilder. Midsommarvädret söderöver är inte ett dugg bättre, 12 grader och en gråmulen himmel. Men det finns mycket annat att glädjas över. Blommor i dikeskanten och en grönskande kohage rakt över vägen där nyponrosorna slagit ut.

Ha en fortsatt bra sommar/Maud

2011-06-25 @ 12:59:52
Postat av: Bodil

Grattis i efterskott till Gunnar. Jag minns med glädje varmt midsommarfirande i Bellvik. Tack! Kram B

2011-06-25 @ 15:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0