Söndag 9 oktober

Tystnaden lägrar sig. magnus har nyss hämtat Jon och Isak. Jag har kört igång en tvättmaskin och Gunnar sitter vid TVn. Helgen har varit jättetrevlig. Vi stannade hemma till lördag morgon, då vi satte oss i bilen och körde till Borga i solskenet. En otroligt vacker syn mötte oss: den första snön på topparna. Det är det absolut finaste jag kan se. 
petter kom strax efter oss för att hjälpa oss att gräva vid den trasiga stoppochlänskranen. De fick ge sig efter ca en meter! Vattnet bara rann till. Marken är så vattenmättad att det inte går att gräva djupare innan man möter grundvattnet. Vi får ha det som tidigare - att vi stänger av inne till i vår när allt stabiliserat sig. men det var i alla fall trevligt att rå om Petter en stund. Tyvärr var resten av familjen hemma och hade övertagit Petters förkylning.

På kvällen träffades vi uppe hos Kari och Hans. Med var också Britt och Ante och dessutom Matte. TACK vänner för en jättetrevlig kväll och tack karlarna för att ni var så härliga med våra pojkar! - Nu har jag tre kompisar till, sa Jon när vi körde hem. Vilka vänner ni är alla!

Nu skall jag se på aktuellt medan tvättmaskinen snurrar färdigt. Tur att det inte var förr när man "gatt" tvätta för hand...

God natt!






Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hej, jag håller med dig om den första fjälltoppesnön. VACKERT! Gratulerar på INGRID-dagen. Kram K.

2011-10-09 @ 21:24:42
Postat av: A-E

2011-10-10 @ 10:16:45
Postat av: A-E

Hej!



Har du mailat bilderna på rödagubben?? Jag har inte fått några iaf.

[email protected]



Nu måste jag fixa en tårta. Sambon fyller år idag.



Kram kram

2011-10-10 @ 10:19:37
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0