Söndag 19 augusti

Nog med skryt nu.Gunnar blir rent odräglig om han får ligga först något längre. -Har du tittat på Ingrids blogg? har han frågat alla han mött idag. Men han har inte fått en kommentar från Sundsvall och Kari. (Var är Du?) Han har frågat en gång i timmen om hon har skrivit något... Tror att det är så viktigt att vara först i fiskarligan för ett tag.
Jag förstår inte varför, är inte intresserad av fiske. Går hellre ut med bara kameran, tittar mig omkring, tränar en stund eller är bara ute.

Idag har jag varit inne i Dorotea en sväng, men återvände hem och till plockandet i tvättstugan. Det blir "feng shui" där de närmaste dagarna inför jakt- och vintersäsongen. Men innan Ni får se hur fint det blir där, skickar jag ut litet bilder på Johans och Magnus barn på besök tillsammans i Bellvik. Först hade vi de tre killarna Hjalmar, Jon och Isak som gäster i fem dagar och därefter anslöt flickorna Hilde och Hanna med föräldrar.
Ganska livligt - men jättekul!

Nu är det dags att krypa till kojs och njuta en stund med min nybörjade bok. Kan berätta om den imorgon, om det blir mer än en halv sida innan ögonlocken ramlar i botten. God natt!





Kommentarer
Postat av: A-E

Aha, jag fick läsa om för jag fattade inget och "såg" inga fiskar...

Jag är heller ingen fiskare så det är väl svårt att bli impad!! F´låt ;)

2012-08-20 @ 21:02:01
URL: http://aehandmade.com/
Postat av: Ingrid

Nej A-E! Det Gunnar hade anledning att vara mallig över fanns på bloggen dagen innan... Det måste väl också en "ickefiskare" kalla god fångst?



Tagen på en fluga som Johan bundit. Skall bli gravad, grillad i goda vänners lag.

2012-08-21 @ 09:05:47
Postat av: CarinaD

Hej hopp! Gratulerar Gunnar till monsterfisken!!! Vilken färg, vilken storlek, tror det blir marigt för Ante & Kari, att slå det där rekordet!? KramC

2012-08-23 @ 15:23:10
Postat av: Kerstin

Hej min vän! Jag har inte varit in på Dina inlägg på ett tag. Ser att jag fått gratulationer från Dig. TACK! Dagarna går men är ganska enahanda. Men i går kväll var jag på önskekonsert på NO. Härlig musik!! Kram till Dig och till storfiskarn. K.

2012-08-26 @ 15:23:03
Postat av: Kari

Ja, den som väntar på nåt gott......det är helt fantastiskt !! Det är nog den finaste brun öring jag sett och att den hamnade i Gunnars händer är nog ingen slump. STORFISKARE NR1 2012, bara å buga och Gratulera....men nu får man väl vässa kroken och bjuda upp till en match om titeln...:)
Kram på Er !// Kari

2012-09-04 @ 20:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0