Måndag 16 januari



Oj, jag sparade visst fel collage - det utan text... Den kommer alltså här:

På Trettondagsafton körde vi hem från Borga för att äta middag hos min fötjusande svägerska Gunnel i Åsele och hennes Björn. Vi hade en så trevlig kväll tillsammans med Elsa och Göte. Maten var som väntat i klass med Operakällaren... Där ligger man minsann i lä.
När vi kom hem till Bellvik mitt i natten var det midvinternatt ur Viktor Rydbergs Tomten. Iklädd nattlinne, Nokiastövlar och dunjacka gick jag ut för att fotografera. Tur att ingen tog en bild på mig!
Det var andlöst vackert. Tystnaden gnistrade i fullmånskenet och skuggorna var riktigt djupa.

Så var det en arbetsvecka - hade lovat ett vik på skolan i Dorotea. Jätteroligt och uppiggande att vara med fina barn i 4 B. Mitt i veckan, på onsdag, var det middag på Näset. Direkt från en lång skoldag, i jobbarkläderna och med trött huvud, var det underbart att sätta sig i goda vänners lag och äta världens godaste middag. Tala om att ha det bra: förutom så otroligt god mat ha sällskap av snälla, rara svägerskor. Jag har tur jag!!  TACK!




Så blev det helg och Johan kom med en fågeljägarkompis. Dagen efter kom fru Malin med barnen och på lördeg kväll var vi alla!  samlade för att litet i förväg fira vår 40-åring.
Det blev en supertrevlig kväll med mycket prat och skratt. Vi kände oss så rika Gunnar och jag.

För första gången skickade jag efter mat från MyWay i Dorotea. Det var urskönt att inte stå och jobba hela dagen och dessutom så otroligt gott och vackert. Verkligen att rekommendera om du vill delta i kalaset utan att först slita ihjäl dig!

TACK Johan, Malin, Hjalmar, Hilde, Hanna, Magnus, Pernilla, Jon, Isak, Petter, Maria, Lukas och Olle att ni finns för oss. Vi älskar er alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0