Söndag 22 januari

Nu blir det en veckas vikariat igen. Det skall bli roligt att träffa fyrorna igen och fortsätta med jobbet tillsammans.

Sedan vi hördes senast har vi varit på turne till Östersund eftersom Johans riktiga födelsedag var i torsdags. Han kom hem från jobbet i Sollefteå mitt på dagen och vi ville inte att han skulle behöva laga mat på sin dag. Alltså dök vi upp med fläskfilé och en fantastisk potatisgratäng (den blev jättebra Elsa - på ditt recept! Tack!). Grannfamiljen kom in och vi hade en så trevlig kväll tillsammans.
Dagen därpå gjorde Hjalmar och jag kvarvarande matteläxa vid frukostgröten och jag följde honom till skolan. Det blev en kaffekopp och några ärenden på stan och så körde vi hemåt.

Nu har Gunnar skottat snö i två dagar. Med traktorn och snöstyran. Idag kom Jon och hjälpte till. Härligt. JP kommer med Näsets stora nytraktor och bökar undan och Magnus tog smedjetaket igår. Det är tungt på taken nu och vi är ju inte direkt bra på att klättra på tak, Gunnar och jag. I morgon skall JP och VärmlandsGöran komma och fixa lagårdstaket. Vad det är underbart med hjälpsamma människor!!!

Nu skall jag i duschen och sedan fortsätta med min bok en stund. Skall ju upp klockan sex!! imorgon. Fy katten.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0