Fredag 29 juni 2012

Det är alldeles stilla ute. NU börjar myggen att miljondubblas var femte minut... Jag riktigt ser dem i små moln mot granskogen bakom stugan. Känns alls inte lockande att stå med ett fiskespö vid Saxån nu. Jag är glad att jag sitter inne hos Kari och vilar musklerna efter två dagars ORDENTLIG motion.

Dag 1.  Gick upp på Lillfjället och nästan hela vägen bort mot Storviken - och tillbaka. Det blev ungefär 14 km och vi var på gång i över sju timmar!!! Mycket stark vind och skönt svalt. Fleecevästtemperatur.
Dag 2.  Skulle bara gå upp till kanten av platån bestämde vi, men... Eftersom vi är lika nyfikna båda på vad som finns bakom nästa kulle och bakom nästa kulle och bakom nästa kulle så blev det ända till raststugan. På nervägen tog vi leden öster om den stora ravinen. Det var brant och jobbigt för knän och lår- och vadmuskler och allt möjligt annat med för den delen. Hård vid och fleeceväst+anoraksväder efter solen försvunnit.

Idag - dag 3. Bara en kort tur nerunder Borgahällan - med bilen. Vi gick en bit efter Saxån och Kari kastade några kast, fick ett napp, men den släppte... Jag målade med mina akvarellfärger en stund. Det blåste skönt och myggen hade inte hunnit börja klooona sig ännu.
Nu skall vi strax äta en het räkröra och ris. Hans kommer från fiskarturen och ikväll skall det bli en filmkväll.

(Bilder från de senaste dagarna kommer här.)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0