Onsdag 18 oktober Mörk och blöt höstdag

Mellanårstiden är här. Den mellan höst och vinter.
Igår kom den första riktiga snön och jag beslutade att skjuta på min planerade resa till Östersund och Ås. Tänkte att det skulle töa bort litet snabbt och jag skulle kunna köra ner idag på morgonen istället.
Vi körde över Hoting och handlade mera färg till målning av väggarna i hallen och vidare upp till Granberget och Einar och Agneta. Det blev mer snö när vi kört förbi vägen till Tåsjömasten och uppe runt deras hus var det upp emot 15 cm. Kylan gjorde att det kändes som riktig vintersnö - 4 grader.Hos de båda nyss hemkomna amerikaresenärerna fikade vi nybakade glöhyppen och pratade massor om Metropolitan, The Fantom of the Opera, Hudson River, Manhattan... Vi fick en liten doft av den fina världen alldeles gratis. Underbart!
 
Det blev ingen Åsresa idag. Bara mer snö, snöblandat regn, modd på vägarna och en körrädd Ingrid. Johan hörde såklart min tvekan och tyckte att jag skulle vänta ett tag. Dessutom har Hilde idag fått sin diabetespump och det är litet strul såklart ibörjan. Bäst att de får lära sig själva först. Nog hinner jag...
 
Här litet bilder från senaste tiden.
Efter detta skall jag klippa Gunnar och sedan koja. God natt!
 
 
och detta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0