Årets Doroteabor - det blev VI: JAAAAAA!!!!!

Idag klockan 12.45 lästes det upp på torget i Dorotea vem som skulle bli Årets Doroteabo. Det blev Doroteaupproret, hela gruppen! Vi är så stolta, för i vår kommun är det prestigefyllt och vi har många fantastiska människor, som fått utmärkelsen tidigare. Det är på förslag av människor i kommunen som Lions utser vem som skall hedras. Detta året blev det vi.
Som tur var befann sig många ur Upproret på torget fast jag inte skvallrat och det var inte svårt att få upp några på den lilla scenen för att delta i glädjen. Vi tog emot diplomet, en Doroteadrottning och fick en slant som går till vår verksamhet (buss till Umeå och landstingsfullmäktige, tror jag). Så sjöng vi tillsammans Doroteasången och en och annan gjädjetår föll.
 
Förutom detta har det varit tre bra händelser till.
Min sonhustru Pernilla levererade ett superfint invigningstal vid Doroteadagen (Hon gjorde det i egenskap av rektor på vår skola).
Vi fick höra Björn Uglems härliga strupsång och litet hälsningar från nunamuiterna (inlandseskimåerna i Alaska). Han är så fantastiskt positiv och inspirerande att lyssna på.
Jag fick en härlig kvällspromenad när jag kom hem. En timma i 10 minusgrader. och sedan ett glas vin för att fira dagen.
 
Nu skall jag börja en ny bok. God natt. Sov gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0