En kopp hett te. Onsdag 23 januari

En kopp hett te. Alldeles tyst i huset. Det finns inte ens knaster i spisen eftersom vi sover i Dorotea som extraföräldrar i natt. Alla hus skulle ha vedspis både för värmens och trivselns skull, tycker jag. Gunnar har krupit ner till hundarna i gillestugan och jag hör prasslet från bläddrandet i jakttidningen. Från killarnas rum hörs ingenting. Sömnen är djup efter en lång dag med skola, dagis, läxa, middag, hockeyträning för den ene och Kids Volley för den andre. Natten blir nog lugn trots att jag förväntar mig en ålekråka tvärs över sängen med ordentliga sparkar i ryggen. Det är ovant att vakna ofta av den anledningen - men också så otroligt mysigt.
 
Termometern visar på - 12 bara!!! Kanske blir en skön dag imorgon.
 
Idag har jag tänkt mycket på vår vän på lasarettet i Östersund. Vilken svår situation för hans fru (min bästa vän sedan 40 år tillbaka) att vara utan eget boende nära sin livskamrat. Jo, hon har en underbar släkting som vill hjälpa med rum, men det fungerar ju inte om allt skulle bli långvarigt, och det tyder på det hittills. Hon kan ju inte bo i deras hem eftersom det ligger 18 mil från stan.
 
OM DU VET OM NÅGOT TILLFÄLLIGT BOENDE I ÖSTERSUND - hör av Dig till mig. Jag vill så gärna hjälpa dem.
 
Imorgon återvänder vi till Bellvik. Jag tror att en lugn helg väntar. Det blir bara en kort tur till Hoting på söndag för att titta på en hockeymatch.  Men innan vi återvänder hem skall jag fixa middagen till den unga familjen. Jag fick ett superrecept av sonhustrun Maria, som jag skall laga till. Det blir kyckling.
 
Nu skall jag plocka ihop litet, läsa ett par kapitel och så krypa ner bredvid min snurrande kamin.
Sov gott!
Längst till vänster Jon och längst till höger Isak sover här hos mig nu.
De andra Hilde, Hanna och Hjalmar finns i Ås. Hoppas att deras magsjuka är över och att föräldrarna klarar sig! Jag håller alla tummar jag har och ännu fler!!!
 
Denna bilden är från när de och jag var ensamma på Jamtli en hel dag i somras. Helroligt hade vi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0