Oj vad fort denna dagen gick! Måndag 28 januari

Sov litet dåligt under natten men på morgonen märkte jag inte världen. När jag tittade på klockan var den 10. På köksbordet låg en lapp att Gunnar var på tur med en bybo upp till Strandberget. Alltså var det därför det var så tyst. Eftersom det var bara glöd kvar i vedspisen var det ungefär en timme sedan de gav sig iväg.
 
Det blev att hämta in ved från vedboden, ett par skottkärrlass och så fika frukost och läsa en stund. Så kom jag på att jag köpt jäst som väntade på att användas och körde igång. Under dagen blev det kanelbullar och längder, rågbullar, filmjölkslimpor och en deg som skall stå i kylen över natten och gräddas imorgon bitti.
Jag känner mig jättenöjd!
 
Som avbrott i bakandet blev det snöskottning eftersom det ramlat ner ca 15 cm idag. Gunnar tar det mesta med traktorn, men framför dörrana måste det flyttas på för hand. Nyttig motion! Skalla bli skönt med en dusch nu och så i säng.
 
God natt alla där ute. Sov gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0