Vinterdagen 4 januari

Efter att ha sovit länge med min trötthet, ätit en tallrik filmjölk med egna syrliga lingonsylten (jättegott!) och tittat på Tour de Ski, kollade jag termometern vid köksfönstret. Bara 10 minusgrader. Genom glasrutan såg solen riktigt varm ut och FULL med D-vitamin och immunförsvarhöjande substanser. På med träningskläder, gåskor och damasker.
Gunnar hade tänkt sig upp till vedhögarna uppe vid Djupån för att skotta av snön. Jag fick skjuts med sparken på dragkroken. Kände att det var skönt att vandra en annan väg än de två jag har att välja på annars: 4 km ystöver bort mot Nybäcken eller 4 km västöver bort mot bron över Ormsjöån...
 
Det blev en jättefin men kallare och kallare tur. Hemma vid brevlådorna slog jag en signal till Fantastiska Fiket på Näset. Det serverades inte elvakaffe klockan tre, men det blev en helt underbar middag - på rester, sa hon! Och 20 minuters promenad extra. Guld värt. Tusen tack! När vi for hem hade termometern stannat på -18.
 
Jag tränar mitt hjärta (kondition) och mitt huvud (våga vara ensam!!!).
Här får Ni se vad jag såg idag.
Ha det bra så hörs vi imorgon.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0