Sista augusti

Så var då höstmånaden här. Kvällarna är mörka och luften klar. Denna hösten blir helt annorlunda än tidigare år. Inget arbete att gå till, många timmar att sitta stilla och VÄNTAN på att få bli vandringsbra. Det skall bli härligt!
Bara en sak kvar att göra i augusti - betala räkningarna... det skall jag göra när detta är avklarat.

Det blev förunderligt tyst i huset klockan halv fem idag. Då åkte Johan och barnen. Luften gick ur Gunnar och mig och vi slocknade på var sitt ställe en timma. Det är tomt utan våra pojkar och småbarn. Magnus och Jon åkte redan igår. Magnus skulle ju arbeta idag. TACK Magnus för en jättetrevlig helg. Du är en bra schef som Hilde sa och så fin med barnen. Vi längtar efter er alla.

I morgon skall Gunnar iväg över dagen och konsulta igen. Då skall jag plocka litet här hemma och försöka klara att få in litet grejor i garderoberna i andra våning. Alla steg tar längre tid nu. Så skall jag sova länge! vakna och förvirrat undra varför inte det kommer fem barn med tio sagoböcker och klättrar upp till mig klockan sju. Det är tur att min säng är 120 cm!!! Det har varit trångt ändå, och ni skall veta att det är ett konststycke att kunna läsa om Kapten Snorfinger så att alla fem kan se alla bilder samtidigt. Det känns inte kul att veta att det kanske är veckor innan jag får se dem igen.




Men innan Johan åkte lade han ett par timmar på att röja sly runt hällan och ta ner ett par träd, som vi önskat livet ur länge! Gode värld vad fint det blev! Gunnar och barnen körde bort riset med fyrhjulingen. Jag vet inte vem som hade roligast. Det blev så öppet och rent. Vi skall försöka hinna få bort litet mera av den två-tremeterhöga slyn innan vintern.




Nu skall jag betala räkningar. God natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0