Söndag 30 augusti


Det var ett par dagar sedan sist. Nej, jag har inte varit bortrest denna gången, bara haft huset fullt med folk. Magnus och Johan har varit här med sina fyra kusiner. Det har varit fullt upp med legobyggande, sagoläsning, vinbärsplockande med medföljande pajbakning, grillning på hälla och fylla vattenpistolerna. Mitt i detta har vi plockat och rensat och syltat lingon. Det står nog ca 40 liter sylt under trappen nu. Känns skönt inför vintern.

Jo GOE, så här var det med lingonsylten: ungefär så här mycket lingonsylt stod i sin kastrull på avsvalning längst ut på den kalla vedspisen. Jag uppmärksammade inte den utan tryckte till ställningen med tomma (tack och lov!) bakplåtar för att få plats med en bytta innanför. Det resulterade i en kaskad av sylt över köksgolvet, ner i springorna mellan brädorna och över halva trasmattan. Det gick väldigt lugnt till att sleva upp det och skura golvet. Det var ju jag själv som hade gjort det... Men, synd på så rara lingon!





I torsdags var jag en av mina återstående dagar på skolan. Det var en trevlig dag, men jag har för ont i min höft för att jag skall kunna göra nytta ordentligt. Det kan inte bli mera jobb innan den är bra nu. Skall ringa på måndag och tjata om att få veta när.




Just nu är det tyst och lugnt. Hanna sover ute i vagnen en timma till... Johan, Gunnar, JP och barnen är i lingonskog och Magnus och Jon har åkt hem. Nu blir det diskning och dammsugning och vila en liten stund innan middagsfixande.
Hörs en annan dag.





Kommentarer
Postat av: Gunnel

Å, fy fasen vilket helsicke! Jag skulle inte vilja byta med dig.

2009-08-30 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0