Lördag 25 juli


Utanför i mörkret doftar min lukttobaksplanta underbart. Jag öppnar fönstret och en liten vindfläkt tar med sig den fantastiska blomdoften in. Det är en märklig växt. På dagen när det är ljust kan man krypa med näsan in i blommklasarna och det finns inte tillstymmelse till doft, men så kommer mörkret och då...  Det är otroligt.

Gunnar, Magnus och Göte for upp i fjället för att fiska och fylla frysboxarna med nyttig fet fisk. Det är inte kul att vara ensam - men det är bra att ha mat på bordet i höst. Kvällen tillbringade jag med att sitta hos Elsa på Näset och se Mamma Mia (för tredje gången). Jag tycker att musiken är underbar och njuter av skådespelarna. Under tiden knåpade jag med Hannas födelsedagspresent. I morgon skall jag måla en tavla - en beställning till Lyckselefolk.



Nu är klockan mitt i natten och jag går och lägger mig igen. Nu med en ny bok: Jan Guillou, Men inte om det gäller din dotter. En ny Hamiltonbok. skall bli spännande att jämföra med de andra.
(Nora Robertsboken var inte så bra! Det var hennes första, skriven 1993. De hon skrivit senare är mycket bättre.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0