Fredag

Idag har varit en lugn dag. Vi började med en sagostund i farmors säng. Det är jättemysigt även om rösten är hes och halsen torr. det blev Nicke Nyfiken. Förmiddagen var barnen och jag ensamma för pappan tränade bågskytte och farfar var med tillreste Hasse från Sundsvall och högg ved.

Efter Hannas sovstund begav vi oss till Katarina för att köpa ägg. Det är därifrån bilderna är. Barnen tyckte att det var härligt att få hjälpa till med utfordringen av hönsen - men det var inte så kul, tyckte Hilde, när en tacka knuffade till henne i magen, så att hon satte sig på ändan.

Kvällen avslutade vi med att äta grillat ute för första gången i år! det var litet kallt - men ordentligt med mygg!!!!!!




Nu skall jag koja med min bok. Det är skönt att läsa en stund innan ögonen ramlar igen. Just nu håller jag på med två böcker. En är en lättläst roman och en är Nisse Simonsons Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? Den senare skall jag berätta om på min boksida. Men inte idag. God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0