Ännu tisdagen 3 november

Idag har varit en ledsen dag. Det finns sådana för mig också. Jag skall berätta litet varför det kan bli så.
En gång för 38 år sedan mötte jag en människa, som tog en plats i mitt liv. Jag valde inte själv men tyckte att det gick ganska bra att träffas och umgås. Med åren kom vi närmare varandra med allt vad det innebär i skratt, glädje, ilska ibland och olika tyckande. Kan vi kalla personen A? Jo, A blev en del av mitt liv och jag hade nog trott att det skulle förbli så i många år. Men för snart ett år sedan förändrades situationen. Jag trodde vi hade kommit ännu närmare varandra, planerade en utlandsresa tillsammans, att träffas hos A och bara ha det bra, mm. Men en dag kom ett brev från A, som slog sönder hela vår relation i tusentals bitar. Jag förstod ingenting - och gör det fortfarande inte. Det är hemskt att tro att allt är bra - bättre än någonsin, och så är det precis tvärt om. Jag känner mig sviken och besviken.
Jag tänker inte på det varje dag, men ofta dyker tankarna upp och jag fylls av sorg och frustration över det som skett. Jag KAN inte förändra situationen, bara vänta. A finns inte i mitt liv längre och det är ingen chans att läget förändras. För det känner jag mig för kränkt.
Idag har jag tänkt mycket på A och på hur vi kunde ha haft det...

Här några bilder från en underbar helg (om man bortser från tandvärken, som är över nu).

 






Ni ser att det mesta är glädje hos oss. Bara ibland känns livet tungt.
I morgon skall vi åka och hämta en älg, som vi sedan skall hjälpa till att stycka och packetera. Halva måste vi hinna fixa i morgon kväll, för den skall till Vilhelmina. Den andra halvan skall tills vidare ner i vår frysbox, så den får vi väl vänta med tills på fredag. Alltså två dagar som vi inte behöver känna oss sysslolösa på!

Igår vaccinerade vi oss för att slippa bli sjuka. Har du gjort det? Tror att det är bra den här gången. Eländet verkar sprida sig fort nu och jag har hört av de som haft det att det inte är någon liten förkylning bara!
Jag vill inte smitta ner någon, så därför tog jag vaccinet.

Vi hörs efter arbetsdagarna. Nu skall jag börja en ny bok efter att ha läst färdigt Camilla Läckbers senaste (som var ganska OK. I alla fall oförutsägbar...)
God natt och sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0