Första advent



Jag hoppas att advent blir en fin tid. Jobba inte ihjäl er i väntan på julen. Försök att
njuta av ljusen i mörkret istället. Unna dig egen tid, gör det du tycker är roligt och
ha det bra. Idag har jag haft roligt i Lillstugan på gården. Det är kul att städa och göra
julfint, när jag köpt nya filtar, överkast, kuddar och gardiner. Tar kort i morgon, så att
ni får se resultatet. Det blir så mysigt att jag skulle kunna flytta ut dit.

Sedan vi hördes senast har jag  1. varit med om världens överraskning med tack- och
avskedsmiddag med mina kollegor på Strandenskolan. Ingrid L lurade mig att vi två skulle
äta middag i Hoting, och när vi kom till Unlimited stod nästan hela arbetslaget där och såg
glada ut - men Ingrid l blev också lurad, för hon blev avtackad hon med! Visste hon inte!
Vi åt god mat och pratade och skrattade mycket. JAG KOMMER ATT SAKNA ER!!!
Tack Viveka, Rose-Marie, Annika, Stellan, Ingrid, Mariana, Yvonne, Sandra, Karin, Kerstin
och Lotta
som kommit ner från Marsliden! men så har vi känt varandra i 47 år också...) Martin,
 Helene och Marita kunde inte komma, men jag vet att ni var med ändå. Jag skall köpa en tavla
av Einar Wallqvist för pengarna och jag njuter så av den vackra blomman. (jag kan inte
stava till orchide, men det var en sådan - supervacker, mörk brunröd med massa blommor).

2. Morgonen efter gick Gunnar och jag upp tidigt och gav oss iväg till Sundsvall och våra vänner där.
Gunnar skulle skruva litet list och jag och Kari och jag "göra" stan. Det blev Birsta direkt med IKEA
och plågsamt besök i en Dressmanbutik. Två uppsättningar finkläder till Gunnar!
På IKEA var det jättelitet folk och det gick bra att få till det som jag tänkt mig. Trevliga
grejor till morfars stuga, lillstugan och till Borga. Känns jätteroligt att snygga till nu till jul.
Hans kom hem från jobb först torsdag kväll. Vi träffades nästan hela Borgagänget och gick på
Vi hade trevliga dagar och körde inte hem förrän i går kväll. Vi träffades nästan hela Borgagänget
en kväll och åt middag. Gott och trevligt som vanligt! Vi trivs så med dem. Härliga människor.

Efter denna bilden från middagen och Sundsvall - inga bra bilder, men... så skall jag gå och lägga mig.
I morgon blir det bara målande. Skall tillverka akvareller till vår utställning och har bara en vecka
på mig varav fyra dagar går åt till att vara i Ås med Hjalmar, Hilde och Hanna. Tror inte det blir så
mycket målat då. Då skall jag bara leka och ha kul. Tänk att kunna det nu utan att ha ont!  Härligt!

God natt.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

Härligt att du hörde av dig på bloggen i dag. Jag blev nästan lite orolig. Krama om Johan, vår storpojke också, när du kommer till Ås.

2009-11-30 @ 10:31:21
Postat av: Ulf Mossberg

Hej Ingrid!

Jag gick in i arkivet under Unga släktingar, men hittade inget om mig. Vad besviken jag blev.

Ulf

2009-11-30 @ 23:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0