Måndag 23 november

Helgen i Vilhelmina har varit underbart trevlig. Lukas och Olle var så härliga att vara farmor till! Ingenting krånglade. Vi umgicks, jobbade litet (städade rum...), bakade och hade mys vid TVn. Härligt med barn som inte bråkar utan är snälla mot varandra. Olle har tur som har Lukas som storebror och tvärtom!



Fredagsmys och idoltittande. Olle har det bra i soffan med munnen full med godis.

Idag blev jag bara ruskigt GLAD! Jag fick genom min blogg åter kontakt med en vän som för många år sedan flyttade från Dorotea. Vi miste kontakten och jag har många gånger tänkt på hela familjen. Så ruskigt roligt att kanske ta upp den igen. De bor långt härifrån, men nu när Gunnar och jag är pensionärer kanske det går att lägga litet tid på att resa framöver. Oh så roligt!

Så här såg det ut i Bellvik idag - men med SMHIs prognoser för veckan kan vi nog räkna med att detta försvinner också. Ja, vi njuter i alla fall av det som är. Ingen idé att ta ut något i förskott.



Nu skall Gunnar och jag ta rätt på mera älgkött. Trodde att det var slut på det nu.

Grattis förresten på MVG på Franska revolutionen, Lukas! Bra jobbat!!!  Kram från farfar och mig.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Ingrid.

Läser allt din blogg men är dålig på att kommentera. Det är roligt att följa din dag i ord och bild. Vi var ett gäng glada promenerare som var och hämtade ett paket på Konsum idag. Det är det bästa Elias vet, när man får en lapp i brevlådan att man har något att hämta. Han sken som en sol när vi öppnade detta kuvert med både bok och kort på honom själv. Och så även jag. Tusen tack för fin mössa och fina sockar. Dom passade helt perfekt och vi ska ha det till dopet på söndag. Elias ringde allt direkt till er på telefonen men ingen svarade. Då ringde han mormor i stället som sa att ni säkert var och handlade på IKEA i Sundsvall. Hörde också av morsan att du eventuellt är på väg ned. Då måste vi få träffa dig. Sköt om er så hörs och syns vi. Tusen tack och många kramar från familjen Eliasson.

2009-11-27 @ 00:21:59
Postat av: Ingrid

Hej på er!

Kul att det passade. Kaninull är varmare och bättre för människan att ha på sig än fårull, berättar Birgitta i Blomma. Jag vet inte hur det skall tvättas. Skall ta reda på det.

Ha det bra alla fyra. Väntar på något foto från dopet. Hälsa alla. KRAMAR från både Gunnar och mig

2009-11-27 @ 11:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0