Onsdag 11 november

Tänk att det gick så bra hos tandläkaren! Först sov jag hela natten utan att ta de lugnande tabletter jag fått ifall, sedan körde Gunnar mig in till Folktandvården och där väntade Birgitta och tandläkare Åsa. Så lugna och fina båda två att all min oro inte ens hann ta mig i besittning. Efter bedövningen tog det ett par minuter och roten var ute. Jag hann inte vara med! I eftermiddag har det varit litet ont, men nu är det nästan helt borta. Dagen har varit en slöardag och jag har varit trött och orkeslös - bara vilat. Skönt!

Magnus ringde och gjorde mig glad. Det är fantastiskt att ha söner med sådana kvalitéer, alla tre på olika sätt. Han är diplomat och så fantastisk att hantera människor. Han tänker så fint och finner de rätta orden. Jag önskar att jag verkligen kunde säga hur mycket jag beundrar och uppskattar honom, utan att han tror att det bara är "mammaskryt". Jag hoppas att han kan och hinner hjälpa mig med mina bekymmer. Med honom vid min sida skulle jag inte vara orolig.

Två vänner till har jag haft kontakt med idag: Först kom posten med ett brev från Kerstin i Umeå. Tack, tack, tack min vän för boken och orden. Jag saknar fortfarande våra stunder vid ditt köksbord på Östra Sjögatan alldeles förfärligt ibland. Men det är skönt att veta att du finns för oss fortfarande. Hoppas att David är på bättringsvägen! Vi hörs snart. Har också talat med Elvy i Lödöse. Att det skall vara så långt till dem man tycker om. Men snart kommer jag ner och hälsar på dig! Nu kan jag ju gå som folk igen.

Idag blev ingen promenad, men igår passerade jag Ulla-Britt Henrikssons vackra hus. Jag skall berätta mera om det när jag intervjuat Elsa. (Vi jobbar i morfars stuga i morgon, Elsa. Kan du inte komma dit på din motionstur? Jag tar med kaffe upp dit...) Här är bilden.                 Nu kojar jag god natt!

 


Kommentarer
Postat av: A-E

Sicken tur att det gick bra hos tandis. Jag får panik när jag tänker efter hur länge sedan jag var där och att jag har visdomständer som ska ut.



Jag fått nån hemsk snuva så jag ska vila nu.



Du visar så fina bilder så jag får lust att hälsa på!

Kram från Hemavan.

2009-11-12 @ 14:04:17
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Elsa

Tyvärr fick jag inte tid med någon motionstur idag. De har varit hit och hämtat sitt rökta kött och det tog sin tid med fika och "surr". Jag har veckostädat och sedan åkte vi till Dorotea för ärenden på banken och påfyllnad av skafferi och kylskåp. Jag såg att det lyste uppe i "tomtens" stuga och blev faktiskt sugen på att få gå upp dit, men det är ju meningslöst att fråga. Jag hoppas att du är där flera dagar - då kommer jag.

2009-11-12 @ 16:58:38
Postat av: Ingrid

Är där i morgon också. Kaffet står kvar!

2009-11-12 @ 18:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0