Onsdag 18 november, dagen då många börjar kommentera!!!

Det skulle vara jätteroligt om ni som läser min blogg skickade en liten kommentar ibland. Det känns liksom litet mer meningsfullt att skriva och hålla på med bilderna då. Visst gör jag det mycket för min egen skull, men litet kontakt med yttervärlden är inte så dumt här i Bellviks djupa skogar!
Kul om ni gör det!!!!

Idag vaknade jag inte så tidigt som jag hade tänkt mig. det var en natt med många tankar. Jag önskar så att det går att snabba på lösandet av mitt knepiga, tråkiga och otrevliga problem. Nu har det snart varat i ett år... På dagarna kan jag låta bli att tänkapå det, men på nätterna kommer det smygande på mig från alla håll.
Ja, i alla fall var det plötsligt dags för elvakaffe på Fantastiska Fiket. Sedan direkt till skurande av morfars stuga. Jag var färdig just när mörkret sänkte sig över oss. Ni ser resultatet av mitt och Gunnars arbete på bilderna.

Precis när jag kom ner till min ensamhet - Gunnar är i Borga - ringde det och jag blev bjuden på världens godaste kålpudding på Restaurang Gomaten. Tack, tack, tack!  (Samma väg som till Fantastiska Fiket...)
Nu har jag tvättat fler jultrasmattor som doftar nytvättat på stängerna över vedspisen. I morgon skall jag ta mig an Lillstugan och se hur långt jag kommer mot julfint.
NU skall jag ta en kopp te och gå till sängs med Jan Mårtenson. Dödssynden heter hans nya bok med Homan som huvudperson. Mysigt. God natt!






Kommentarer
Postat av: Åsa

Googlade på bloggar om Borgafjäll och hamnade här. Så - nu har du fått en kommentar att börja med!

2009-11-19 @ 09:47:36
Postat av: Kerstin

Hej min kära, kära vän. Nu har jag bakat Ainas bröd. Jättegott! David kom hem i tisdags och han uppskattade också brödet. Hälsa till Aina.



När jag läser det du skriver och ser på de fantastiska bilderna såkänner jag ett pirr i hjärtat. Bellvik lockar. Men nu får vi ta det lite lugnt ett tag. Vi komer inte att fira jul i Borgafjäll i år. Första julen sedan 1977. Vi träffas alla här i Umeå och julafton firar vi hos Karin och Egon. Vi känner att det blir bäst så för David.



Krama om varandra och var rädd om din höft. Kerstin.

2009-11-19 @ 14:26:02
Postat av: Kerstin

Oj, så bråttom jag hade. Förlåt mina skrivfel. K.

2009-11-19 @ 14:27:49
Postat av: Ingrid

Åsa. Kul att du fann min blogg. Jag kommer att skriva mera om och ha fler bilder från Borga framöver. Vi har stuga där och eftersom det bara är 10 mil dit är vi där ofta. Hälsningar.

2009-11-19 @ 15:36:56
Postat av: Ingrid

Tusen tack för boken!! Den var jättekul.

Vi firar jul i Lycksele i år för Magnus har jour.

Jag ringer. Kram

2009-11-19 @ 15:38:16
Postat av: Erika Karlsson

Hej Ingrid!!



Trillade hit av en slump, från Malins blogg! :)



Gillar att läsa om Era äventyr i fjälls, med barn & barnbarn..å allt det andra du skriver om! Jättekul!

2009-11-19 @ 18:44:56
URL: http://tallbacka.blogg.se/
Postat av: Lina i Luleå

Jag följer också med då och då. Till helgen fyller far min år och då får jag faktiskt äran att rå om dem här i vårt nya hus i Gäddvik i Luleå. Bror kommer också och till och med farmor, vilket jag sett fram emot länge!! Jag är så förväntansfull att jag nog måste ta fram lite adventssaker lite i förväg.. men det får man väl? det blir ju så mysigt! Hoppas ni har det bra!!

2009-11-19 @ 21:57:17
Postat av: Elsa

Det hjälpte!

Hälsningar från Näset från en som också har så bråttom så det blir en hel del skrivfel, men det tycker jag är förlåtligt. Gör man inte större synder än skrivfel då är det nog ingen större risk att vi får stå till svars. Och jag vet att så här stavas: servicen och inte som jag skrev igår. Det var för bråttom då också, jag både kapade ord och stavade fel, precis som i dagens inlägg om eran gård. Och där hade det ju passat bättre till den övriga texten att jag påpekat att det en gång varit Petters och Stina Lisas gård. Men är man "fjomlet" så är man. Go´natt och sov gott!

2009-11-19 @ 22:00:47
Postat av: Anonym

Det hjälpte!

Hälsningar från Näset från en som också har så bråttom så det blir en hel del skrivfel, men det tycker jag är förlåtligt. Gör man inte större synder än skrivfel då är det nog ingen större risk att vi får stå till svars. Och jag vet att så här stavas: servicen och inte som jag skrev igår. Det var för bråttom då också, jag både kapade ord och stavade fel, precis som i dagens inlägg om eran gård. Och där hade det ju passat bättre till den övriga texten att jag påpekat att det en gång varit Petters och Stina Lisas gård. Men är man "fjomlet" så är man. Go´natt och sov gott!

2009-11-19 @ 22:56:31
Postat av: Malin

Vad fint det blivit!! Härliga bilder!

Å så läser jag att ni ska åka på IKEA nästa vecka! Skoj skoj skoj! Ni skulle inte möjligtvis ha lite plats över för några paket därifrån? Fast det beror nog på vilken bil ni tar. Håller på att luska om någon ska åka ner framöver. Det är nämligen julklappar från mamma och pappa. Och det var inget vi tänkte på när vi var ner för två veckor sedan med bilen packad upp till taket.



Sköt om er och så önskar jag er en fin och mysig helg!

Kram kram

2009-11-20 @ 12:07:48
URL: http://malincatarinas.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det skall väl gå bra om du vet precis vad du vill ha och det inte är för stort. Vi har Gunnars bil, men han skall ha med sågklingan och Nitra. Hör av dig.

2009-11-20 @ 17:10:29
Postat av: Bodil

Om du bara visste hur ofta vi här i Danmark har myst över bilder och berättelser! Och pratat om alla stjärn-stunder som ni gav oss i Bellvik. Tänk vilka underbara dagar det var. Och mjukbrödet! Det finns knappast någonting bättre i denna värld.

Om du klarar att läsa detta - stavfel finns det i massor - då blir det ett megaskriv om hur vi har det nu.

Kramar i massor

2009-11-22 @ 18:07:22
Postat av: Ingrid

Oh Bodil, vad underbart att läsa. Nu rinner tårarna! Så härligt att höra från er. Vi talar också om er då och då.Bara för ett par dagar sedan tittade jag på albumet med bilder från vår Bodöresa - när vi firade Nannas ettårsdag. Så länge sedan det är och ändå så nära i minnet. Skulle vara jätteroligt att få kontakt igen! Jaaa, vi kan ju maila också, så blir det litet mer privat...

Min mail [email protected] Vi vill såklart veta ALLT om hur ni har det.

Inte ett stavfel och perfekt svenska - du är otrolig! Skriv mera till oss.

Hälsa din familj med kramar i massor.

2009-11-23 @ 09:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0