Sista november! Julmånad i morgon.

Idag har det blivit en massa gjort. Först var jag i Dorotea och hälsade på Ingegerd och Hans-Erik som köttleverantör. Det blev en jättetrevlig pratsund, och jag fick ett sockmönster med mig hem! Jättebra räddning av julklappstillverkningen för hälen var inte lätt. Har ju inte stickat sockar sedan i flickskolan... Så for jag på skolan och lämnade litet papper och böcker som skulle dit. Lovade att vikariera 14 dec och skrev på festlistan. Efter det var det handlande och hem i vackert snöande.

I Bellvik var sotaren just färdig med sitt arbete och satt och fikade med Jan-Peter och Lojjen (jag vet inte vad han heter på riktigt). De hade kommit för att hjälpa Gunnar att flytta säng och soffa så att jag kunde göra klart uppe i Lillstugan. Jättesnällt! Det var fort gjort och så skönt att hänga upp gardiner och se det färdigt.

Så här blev det:





Nu skall jag fortsätta måla vintermotiv. Det är SVÅRT! Jag sitter vid TVn och har dåligt ljus men i alla fall underhållning under tiden.
I morgon kör vi upp till Granberget för att bjuda Agneta och Einar på middag. Då skall målargrejorna också med. Kanske kan det bli en tavla medan vi pratar. Det gäller att ta vara på alla stunder denna veckan.
Ha en fortsatt skön kväll. God natt.


Kommentarer
Postat av: A-E

Jag har snott idén av pappa!



Så mysigt ni får det i stugan.

2009-11-30 @ 21:09:06
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0