Söndag 15 november

Huvva vilket läskigt väder det varit idag! Värmegrader och ösregn hela dagen. Liknar ingen sort! Känns inte precis lockande att vara utomhus. Har inte just varit det annat än under förflyttninga. Jag är litet rädd att daska på ändan på någon isfläck - man skall nog helst inte fresta på höftkulan på det viset ännu.

Dagen började vi med mys tillsammans med Jon och körde ner till Näset för elvakaffe. Titta på bilderna hur det gick. Jon vet hur man hanterar tanter han... Sedan följde han med farfar hem och de jobbade litet med veden och annat på gårn. Gissa om de blev blöta. Jag var kvar och tog vara på svägerskans kunskaper om de gårdar i Bellvik, som jag fotograferat. Jag skall berätta för er alla om dem litet undan för undan. Det finns fantastiska levnadsöden gömda under stenfötter och i redan försvunna byggnader.

Igår var Jon och jag i Vilhelmina och tittade på kusin Olles hockeycup. Det är underbart att se alla dessa 7-8-9åringar släppa ut all sin energi och stråla av glädje och entusiasm. Efter hockeyn for vi hem till Petter och åt middag och Olle och Jon lekte och lekte och lekte och lekte...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0