Måndag 19 oktober

Idag har min första pension satts in på mitt konto. Det känns konstigt att vara pensionär - mycket äldre än jag känner mig. Läbbigt att tänka 15 år bakåt: kul 50-årsfirande. Det var ju alldeles nyss!!!! och 15 år framåt då är man 80 år - om man har tur...
Det har blivit tyst i huset. Idag är det bara Gunnar och jag igen. Väggarna kryper närmare mig och jag vill UUUUT härifrån. Det har blötsnöat och jag vågar inte ta massa steg ute för jag vill inte ramla. Nu när det börjar kännas rent bra får det inte gå fel. Härligt att JP i morse och Elsa och Göte på eftermiddagen kom förbi på litet fika. Social samvaro är ett måste nu när jag inte kan köra bil och skaffa mig den själv. Om två och en halv vecka skall jag kunna trycka på gaspedalen igen. Till dess beroende av Gunnar...

Dags för litet bilder igen.


JON fyller 6 år och bjuder på tårta i Bellvik.




Här är vi på finmiddag på Näset hos Elsa och Göte. Våra små killar skötte sig jättefint. De var de enda som inte hade fläckar på sin duk berättade värdinnan dagen efter. Både Jon och Isak älskade den härliga hallon - marängtårtan och bad att få "en bit till". Vi hade en trevlig stund tillsammans. Tack kära svägerska!








Kommentarer
Postat av: IL

Hej Ingrid!

Nu är Du en glad pensionär! Om 2 ynka månader så får jag min första pension. Det känns nästan lite konstigt. Är jag så gammal?

Kram från Ingrid

2009-10-19 @ 19:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0