Måndag 26 oktober

Har pysslat med litet av varje oglamoröst hemgöra: plockat småsaker - jag fattar inte att allt sprider sig överallt fast vi bara är två personer hemma!!! Det ligger alltid något på bänken i hallen, på köksbordet, i trappan till andra våning, på chiffonjén, på stolen under telefonen, ja överallt. Vem i hundan lägger allt överallt? Ja inte är det jag!
har tvättat hår och rensat ur litet böcker som skall förvaras i morfars stuga.
Så gjorde jag avbrott för att dricka elvakaffe hos Elsa på Näset. Det kommer att ta en ände med förskräckelse. Så ofta som jag fikar hos henne nu kommer jag att rulla innan vintern är över. Idag hade hon gjort kladdkaka med vispgrädde. Precis lagom kladdig och sanslöst god! Nästa gång FÅR det inte bli mer än en en pepparkaka eller en skorpa - Hör du det?!
När jag kom hem hade Gunnar just kommit från älgskog. Vi började elda i morfars stuga, för nu vill jag måla och göra fint. Skall köpa mera färg och en tapetrulle när vi far till Vilhelmina i morgon. Skall bjuda Petter med familj på middag och uträtta litet ärenden samtidigt.

Här skall ni få se min underbara födelsedagspresent. Det känns så fint att få något som varar en sådan här dag som känns litet extra viktig: en epok i mitt liv är över - nu börjar nästa. Och den skall jag njuta av!


Kommentarer
Postat av: Elsa

Då måste jag väl baka skorpor då. Pepparkakor bakar jag inte förrän till Lucia. Go´natt!

2009-10-27 @ 22:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0