Söndag 11 oktober

Förmiddagen tillbringade jag som vanligt med att sova länge, pyssla och plocka undan litet och vila. Magnus var och jagade på Flyn. Gunnar kom hem från Nåsjön och de hade skjutit. Vad och hur mycket vet jag inte. Jag tog en promenad upp till morfars stuga och tittade till granen som stod vacker i rimfrosten. Jag gick sakta och försiktigt. Gunnar hade plockat fram kryckor med taggar på som kändes litet säkrare. Det var skönt!!

Mitt i dan kom Pernilla med Jon och Isak och det blev full fart. Hon stannar till i morgon och lämnar Jon kvar. Han skall jaga älg med farfar. Drömmen!

Marken under lampan på lagårn lyser vit och i morgon skall visst komma litet mera snö. Känns riktigt roligt!



Morfars stuga i november förra året. Nej, så här mycket snö är det inte ännu -men det blir ...
När Petter kommer till helgen skall han fixa något plåtskydd så att det inte kan läcka in efter skorstensröret ner på vedspisen. Den är nästan alldeles roströd nu. Jag vill inte att det skall bli förstört nu när jag börjat med målning och renovering i övriga stugan.

Ha det bra alla. Vi hörs i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0