Söndag 25 oktober

Ännu en grådag är till ända. Magnus och Jon har åkt hem och det är så tyst i huset. Gunnar sover sedan en stund. Han skall jaga älg i morgon igen. ATT han inte tröttnar - det gör han nog ibland... Resterna av målandet med Jon står kvar på köksbordet. Jag önskar verkligen att det fanns ett ställe där jag kunde hålla till med mina färger. Uppe i andra våning är alldeles för mörkt och här nere är allt bara i vägen.
Jag var med Gunnar på en inspektionstur upp till Nåsjön i går. Nåsjön ligger väster om Norråker inbäddat mellan stora bergsknallar och när inte regnmolnen ligger lågt reser sig Bastunäsfjället bortanför sjön. Det var vackert i alla fall tycker jag. Vi eldade i kaminen i kojan, åt vår matsäck och slöade en stund. Så körde vi skogsbilvägar för att kolla efter spår i den blöta snön.

Idag har Jon och jag varit konstnärer nästan hela dagen. Hans alster blev tjusiga och han tog med dem till Lycksele, men lovade mig att tillverka fler så att jag kan sätta upp här hos mig också. Det är jag glad för! Jag älskar dig Jon.

Helgens bildskörd kommer här - och så kojar jag igen. God natt.





Kommentarer
Postat av: A-E

Grattis i efterskott! Visst kan jag göra ♥-nyckelringar. Max 5 st dock, har bara så många nyckelkedjor.



Här har katterna & jag en "slötardag". De sover i sängen och jag nöter på soffan. Ute är det regnigt och bedrövligt.

2009-10-26 @ 13:56:30
URL: http://aehandmade.wordpress.com/
Postat av: Elsa

Vilka supervackra bilder! Det där skulle jag önska att jag kunde måla. Go´natt!

2009-10-26 @ 22:47:10
Postat av: Elsa igen

Jons tavlor var också superfina, vilka fina fjäll!

2009-10-26 @ 22:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0