Fredag 18 september

Nu är det bara fem dagar kvar tills det är klart. Jag både ser fram emot operationen och gruvar litet. Men en god vän som gjort detsamma för en del år sedan uppmuntrade mig och gjorde att en del av fjärilarna i magen for sin kos. Ett nytt liv väntar mig ju... Ja, det hoppas jag, för nu går jag och håller mig i allt som finns i min väg för att det skall göra mindre ont. Inte kul!
Mitt på dagen idag hade Gunnar packat klart och försvann upp till Nåsjön. Ett par timmar senare kom Magnus förbi och snabbtorkade sina jaktkläder för att också åka dit upp. Nu sitter jag här ensam. Skall snart gå och lägga mig tror jag. Klockan sex ringer väckarklockan i morgon. Jag skall köra David och Miguel till Meselefors för att Petter inte skall behöva upp klockan fem och hämta. Sista matchen för säsongen och en avslutning i Umeå. Jag håller tummen för hela laget hela dagen.

Klockan nio kommer Johans svärföräldrar och hämtar nyckeln till Borga. De skall plocka svamp och njuta ett par dagar. När de har åkt är det nog lagom för elvakaffe hos Elsa. (Sätter du på en kopp till mig också?)
Resten av dagen blir det koll på allt som måste göras innan operationen. En lista skall skrivas och sedan är det dags att försöka fixa en del. Allt tar ju så lång tid att göra nu.

Att jag inte skrivit denna veckan beror på att kusin Claes har varit på besök. Jag blev jätteglad när han ringde en kväll och frågade om de fick hälsa på. Nu har vi haft två supermysiga dagar tillsammans - nästa gång blir det en vecka har vi kommit överens om. Hoppas att det blir på vårvintern. Vi kan åka skidor och skoter och få fräknar på näsan. Ser jag fram emot! Välkomna då Birgitta och Claes!




En stund vid TVn med Skavlan och hans gäster. Det är ett sååå bra program tycker jag. Skall börja på en ny bok nu och krypa ner i sängen.

Listan börjar jag med nu: 1. Hänga tvätten och tvätta resten
                                     2. Betala räkningarna
                                     3. Tömma krukorna med sommarblommorna.
                                     4. Byta gardiner i köket.
                                     5. Mäla klart de halvfärdiga tavlorna.
                                     6. ...........


Kommentarer
Postat av: Elsa

Ja, klockan 11 då fyller jag kaffepannan och även för dig så du är välkommen!

Go´natt!

2009-09-18 @ 22:31:29
Postat av: Elsa på Näset

Ja, klockan 11 då kokar jag kaffet och även för dig. Du är välkommen! Go´natt och sov gott!

2009-09-18 @ 22:40:29
Postat av: Birgitta

Lycka till med operationen.Jag håller tummarna för dig.Det kan bara bli bättre.Sköt om dig/ Kram Kram Birgitta

2009-09-18 @ 23:51:29
Postat av: Gunnel och Björn

Vi vill också önska dig lycka till med operationen. Hoppas allt går bra och att du snart är hemma igen.

2009-09-22 @ 19:53:34
Postat av: August

Fel månad,annars bra,skall vara September eller hur.

2009-09-27 @ 19:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0